2024.03.28, Csütörtök
M4-es: elérte az utolsó pillért az új Tisza-híd jobb pályaszerkezete
Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

M4-es: elérte az utolsó pillért az új Tisza-híd jobb pályaszerkezete

magyarepitok.hu

2021.04.25. 08:33 - Hegedűs Gergely

A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében épülő átjárón már csak két tolási fázis van hátra a hídszerkezet végleges helyére érkezéséig.

Hirdetés

Újabb tolási fázist végeztek el sikeresen az M4-es gyorsforgalmi út fejlesztésében épülő Tisza-hídnál Tiszapüspöki térségében – értesült a magyarepitok.hu.


A jobb pályaszerkezet lépett egyet előre

A gyorsforgalmi út Szolnokot északról elkerülő szakasza mintegy 27 kilométer hosszan készül el Abony és Törökszentmiklós között. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházása két alprojektben valósul meg. Az első szakaszt a 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény között a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezi. A második szakaszt a 109+460 és a 118+000 kilométer szelvények között a Duna Aszfalt Zrt. építi meg.

Fotók: Nagy Mihály/magyarepitok.hu


Utóbbi szakaszon épül az új Tisza-híd 758 méteres szerkezeti hosszúsággal; valamint a Tisza ártér feletti híd 416 méteres szerkezeti hosszúsággal. Lapunk értesülése szerint a hídon legutóbb a jobb pályaszerkezet T15-ös sorszámmal ellátott tolását végezték el, egy 52 méteres előrehaladást teljesítve.

A kivitelezés kezdete óta pályánként 668 méternyi tolást végeztek el. A hátralévő két tolás (T16 és T17) alkalmával még 113,8 métert halad a szerkezet a végleges helyére érkezéséig.


Helyére kerül a maradék tartószerkezet, megszűnik a szerelőterület

A T15-ös tolási fázis során érkezett meg a szerkezet végére szerelt tolócsőr az utolsó balparti közbenső támaszra, a 7-es pillérre. Ezután már csak a Törökszentmiklós felőli hídfő van hátra, amelyet a 8-as számú támaszként tartanak nyilván.

A T15-ös tolási fázis az utolsó olyan tolás volt, melynek célja az, hogy a híd végén lévő szerelőterületen a híd szerkezetéhez további elemeket illeszthessenek.

A tolás előfeltételeként a végleges szerkezet 758 méteres hosszából már 704,2 méter tartószerkezet került összehegesztésre, a maradék 53,8 méter pedig a mostani tolás után kerülhet illesztésre.  

Az utolsó illesztések elvégzése után a Tisza nyugati partján megszüntetik az acélszerkezeti szerelőterületet, és ezen a szakaszon megindulhat az útépítés.

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.hídépítésM4-esTiszaNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)

Hírlevél

Hirdetés