2021.10.19, Kedd
Már a próbaterhelésnél tart a veszprémi elkerülő új hídja
Fotó: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Már a próbaterhelésnél tart a veszprémi elkerülő új hídja

magyarepitok.hu

2021.05.31. 15:27 - Kalácska-Nagy Nóra

Az Almádi úti csomópontban a híd statikus és dinamikus próbaterhelését négy teherautóval végezték el.

Hirdetés

Lapunk folyamatosan beszámol a 8. számú főút fejlesztéséről, legutóbb februárban adtunk hírt a kivitelezési munkák aktuális állásáról. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából, a STRABAG Építő Kft. kivitelezésében valósul meg a 8. számú főút Veszprém déli elkerülő I. üteme a Litéri és Füredi csomópontok között.

Itt 7,5 kilométer hosszon, a jelentős baleseti kockázatot hordozó csomópontok különszintű csomópontokká fejlesztésére, átépítésére kerül sor a kivitelező által biztosított munkavédelmi szabályok hathatós betartásával.

Ezen fejlesztési koncepció keretében valósul meg most az új Budapesti, Almádi és Füredi csomópont.

A bal pályán még dolgoznak

A Litéri és a Budapesti csomópont között (Körmend irányába) a jobb oldalon 2x1 sávban halad a forgalom, míg a bal pályán történik a munkavégzés.

A kivitelezés során elbontották a Veszprém és a Litéri csomópont között a félpályát. Az építés alatti szakaszon az aszfalt alapréteg, illetve kötőréteg építése a főpályán és a szentkirályszabadjai reptéri útnál befejeződött. A kopóréteg építése, az árok burkolása és a padkarendezés folyamatos. Június közepétől a bal oldali főpálya elkészítését követően a forgalom itt fog haladni és a jobb pálya kerül lezárásra, és itt is megkezdődnek a kivitelezési munkák.

Az új Budapesti csomópontban lévő műtárgy elkészült, az ideiglenes forgalomba helyezés június folyamán várható.

Fotó: Nagy Mihály/magyarepitok.hu

Ideiglenesen forgalomba helyezték a kerékpáros hidat

Az Almádi csomópontnál a város felőli oldalon a körforgalom kiépítése megtörtént a szegélyépítéssel, valamint az aszfalt alap- és kötőréteg kiépítésével. A déli oldalon, a 7217. jelű úton a Ckh-réteg (hidraulikus kötőanyaggal stabilizált alapréteg) és az alapréteg kiépítése folyik.

A csomópontban lévő műtárgyon az aszfalt rétegek (alap és kötő) elkészültek, a kopóréteg építése június elején várható.

A csomópont forgalom részére történő átadása júniusban várható.

Az 51+052 kilométer szelvényben létesítendő kerékpáros kerethíd szerkezete megépült és ideiglenesen forgalomba is helyezték, de az Almádi különszintű csomópont forgalom részére történő átadásával és a kerékpáros forgalom megnyitása után a kerékpáros kerethíd ismét lezárásra kerül.

A Füredi csomóponti híd északi oldalán a hídfő és a szárnyfalak építése elkészült, a déli oldalon a pillérek megépültek, itt a hídháttöltés építésével folytatódhat a munka.

A terhelést négy teherautóval végezték

Az Almádi úti csomópontban a híd statikus és dinamikus próbaterhelése a május 27-én a próbaterhelési terv szerint került elvégzésre. A vizsgálat során meghatározott teherállásokban mérték a lehajlási és az alakváltozási értékeket.

A terhelést négy darab, egyenként megközelítőleg 40 tonna tömegű teherautóval végezték. Az adatok kiértékelésével megközelítőleg másfél hét alatt elkészülnek.

A Füredi csomópontnál az Almádi csomópont nyári megnyitását követően részleges, majd szeptembertől teljes lezárás várható, valamint a Budapesti és a Füredi csomópont között a jobb pályát is lezárják.

A közúti forgalom elvezetésére a 8. sz. főúttal párhuzamosan, az Almádi és a Füredi út között terelőutakat alakítottak ki, melyet korábban átadtak ideiglenesen a közúti forgalom részére.

Szükséges a korábbi tervek felülvizsgálata

Előkészítés alatt áll a 8 sz. főút Veszprém körgyűrű fejlesztése a Füredi úti csomóponttól a Csatári csomópontig.

Itt a meglévő nyomvonal felhasználásával, annak szélesítésével 2x2 forgalmi sávos, osztott pályás főútra történő átépítés valósulhat meg. A szakasz vége a Csatári csomóponton keresztül kapcsolódna a már elkészült 2x2 sávos Márkó elkerülő szakaszhoz.

A megvalósítást megelőzően szükséges a Füredi és a Csatári csomópontok közötti szakaszra a korábbi tervek felülvizsgálata, melyre a tervezői szerződés 2020. december 21-én aláírásra került az ÚT-TESZT Kft.-vel.

A Veszprém Aréna összekötő út kivitelezőjét már keresik

A beruházás részeként jelenleg épülő új Budapesti csomóponthoz szervesen kapcsolódik a kivitelezési közbeszerzés előtt álló 8-82. számú főutak összekötésére kialakítandó, 8229. jelű Veszprém Aréna összekötő út.

A tervezett összekötő út 2x2 forgalmi sávos, a 8. sz. főút Budapesti úti csomópont részét képező úgynevezett északi körfogalomból indul, a szakasz végén a 82. sz. főúthoz szintén körforgalmi csomóponttal kapcsolódik. A sportlétesítmények megközelítésére a szakaszon egy közbenső körforgalmi csomópont is létesül.

A NIF Zrt. jelenleg a projekt kivitelezésének előkészítését végzi. A kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás 2021 májusában indult. Az ajánlati felhívás június első napjaiban jelenik meg.

Galéria

ÚtépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)VeszprémStrabag8-as főút

Hírlevél

Hirdetés