A Rodin Mérnöki Iroda végzi az Erdély felé vezető M49-es országhatárig történő hosszabbításának tervezését.
Korábban már írtunk arról, hogy hamarosan megkezdődik a területszerzés, és nyáron már a kivitelezési közbeszerzés is megjelenhet az M49 autóút Mátészalka és Ököritőfülpös közötti szakaszára. A 26 kilométeres szakasz terveit az Uvaterv Zrt. és az Unitef ’83 Zrt. konzorciuma készítette el.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) most a TED-en kihirdette az M49-es második, Ököritófülpös és Csenger országhatár közötti szakaszára vonatkozó tervezői közbeszerzés eredményét.
Az autóút hosszabbításához kapcsolódó tervezési feladatokat a RODEN Mérnöki Iroda Kft. végezheti el több mint 670 millió forint értékben. A nyertes feladata az M49 gyorsforgalmi út M3 autópálya − Mátészalka − országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének előkészítése, az Ököritófülpös − Csenger közötti szakaszra vonatkozóan engedélyezési terv készítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése.
A tervek szerint új nyomvonalon 17,4 kilométer hosszú, 2x2 sávos, fizikai elválasztó sávval kialakított, autópályává fejleszthető autóút épül.
Az autóúthoz kapcsolódóan az alábbi létesítményeket tervezik:
A fentieken túl legalább két változatra környezeti hatástanulmányt kell elkészíteni az M49 jóváhagyott nyomvonalából kiágazó új nyomvonalú, 2 kilométer hosszú 2x1 sávos közforgalmi út kialakításának vizsgálatára. Az új útnak lehetővé kell tennie a Szamos-folyó északi térségének bekötését az M49-eshez, egy a Szamos-folyón átívelő új közúti híddal.
A feladat során figyelembe kell venni a Szamos-folyótól északi irányba fekvő települések természeti és környezetvédelmi adottságait. További tervezési feladat egy új, árvédelmi-duzzasztásos modell készítése a Szamos-Kraszna folyók között, mely az újonnan létesülő Győrtelek-elkerülő út (491 jelű út) vizsgálatát is tartalmazza.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.