A projekt legfontosabb eleme az Oskola utca – Híd utca – Stefánia utca, így a munkák Szeged belvárosának jelentős részét lefedik.
Kerékpáros és közösségi közlekedési fejlesztések, valamint ívóvízvezeték-rekonstrukció valósul meg Szeged belvárosában. A beruházás nagyobb részt Európai Uniós támogatásból valósul meg, emellett Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata önerőt is biztosított. A fejlesztések Szeged történelmi belvárosának fontos közlekedési útvonalait érintik, melyben megújul az Oskola utca, a Híd utca és a Stefánia, továbbá a belvárosban több helyen forgalomtechnikai korrekciókat is bevezetnek.
A nyílt közbeszerzési eljárásban nyertes ajánlattevő Délút Építő és Bányászati Kft. a kivitelezést közel nettó 949 millió forintos összegből végzi el.
A projekt megrendelője Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, a terveket a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Makadám 2000 Úttervező Mérnöki Iroda Kft. és a Fontos Mérnök Stúdió Kft. készítette 2018-ban.
A projekt legfőbb célja a belvárosi közlekedés fejlesztése, a fenntartható közlekedési módok előnyben részesítése, de emellett a belváros több helyszínén is olyan forgalomtechnikai beavatkozások készülnek majd, melyekkel a parkolóhelyek száma is növekszik. Az Oskola utcán és a Stefánián biztonságosabbá válik a kerékpárosok közlekedése, a Belvárosi híd lábánál található csomópont és annak forgalomirányítása teljes egészében megújul.
A felújítás során az Oskola és a Stefánia utcán az útburkolatok és a szegélyek mellett a járdák is megújulnak, ahol klinker burkolatok kerülnek kiépítésre, mely Szeged belvárosában több helyen is megtalálható. Az Oskola utca – Stefánia útvonalon mindemellett az ivóvízvezeték-rendszer is megújul.
A kivitelező információi szerint a projekt eredményeként úgy válik korszerűvé a belváros közlekedése, hogy közben minden közlekedési mód (személygépjármű, kerékpár, közösségi közlekedés, gyalogosok) igényeit maximálisan figyelembe veszik, továbbá a város építészeti arculatába illő útszakaszokat alakítanak ki.
„Cégünk generálkivitelezőként vesz részt a projektben, viszont a különböző közmű szakági munkákhoz, valamint a forgalomszabályozás kiépítésének munkálataihoz alvállalkozók bevonására lesz szükség” – nyilatkozta Balog Péter a Délút Kft. projektmérnöke.
„A projekt legfontosabb eleme az Oskola utca – Híd utca – Stefánia utca, így a munkák Szeged belvárosának jelentős részét lefedik. Emellett a forgalomtechnikai beavatkozások érintik a belváros „nagykörúton” belüli részének különböző helyszíneit”- tette hozzá.
A kivitelező arról is tájékoztatta lapunkat, hogy az Oskola utcában a szegélyeket és a térburkolatokat egyedi, előregyártott betontermékekből alakítják ki, melyek mindegyik darabját speciálisan ehhez a helyszínhez tervezték meg.
A projekt terv szerint 2022 júniusáig tart, ezen belül az Oskola utcához köthető munkákat már idén el kell készíteniük a szakembereknek.
„Különleges kihívást jelent a szűk belvárosi keresztmetszet, amely egyébként nagy közúti forgalommal is párosul. Az Oskola utca – Stefánia tengely pedig az ország egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonala” – nyilatkozta Balog Péter.
„Az Oskola utca tele van történelmi jelentőségű épületekkel, ilyen környezetben faltól falig fog megújulni. Ugyanitt a szegélyeket, illetve a klinker burkolat mellett használt térkőburkolati elemeket egyedileg tervezték meg és egyedileg kell majd legyártani is” – emelte ki a szakember.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.