A 354-es út és az M35-ös találkozását a Duna Aszfalt építi át, míg Józsa új autópályacsomópontját a Colas kivitelezi.
Pénteken koradélután Debrecen közelében megtartották az M35-ös autópálya két új csomópontjának nyitó sajtótájékoztatóját. A projektben két új kapcsolat alakul ki az épülő BMW-gyárnak otthont adó gazdasági övezethez. Ahogy azt korábban is jeleztük, a 354-es út és az M35-ös találkozását a Duna Aszfalt Zrt. építi át, míg a Józsánál létrejövő új autópályacsomópontot a Colas Út Építőipari Zrt. kivitelezi.
Korábbi közbeszerzési adatok szerint a Duna Aszfalt a jelenleg trombita alakú csomópontot teljes értékű, lóhere alakú csomóponttá építi át. Ennek eredményeként az eddig Debrecen elérését biztosító 354-es utat (E573) a másik (nyugati) irányba is meghosszabbítják, elérve ezzel a gazdasági övezetet.
A másik alprojektben a Colas egy teljesen új csomópontot hoz létre az M35-ösön, mely a megeszékhelyhez tartozó településrész nevére utalva Debrecen-Józsa autópálya-csomópont elnevezést viseli majd.
A pénteki eseményen részt vett Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter, Kósa Lajos, Hajdú-Bihar megye országgyűlési képviselője, Papp László, Debrecen polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
Palkovics László szavai szerint
az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza mára megközelíti az 1700 kilométert, a jelenleg zajló vagy előkészületben lévő további beruházásokkal pedig jócskán meghaladja majd a 2000 kilométert.
"Ha a magyarok jövőre úgy döntenek, hogy a jelenlegi kormány folytassa a munkát, 2025-re Magyarország mind a 23 megyei jogú városa elérhetővé válik négysávos úton" - fogalmazott a politikus.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese úgy fogalmazott: jövő nyárra két, vadonatúj, teljes értékű, minőségi, biztonságos közlekedésre alkalmas csomóponttal gyarapodik Debrecen és az M35-ös út térsége, valamint a környező ipartelepek. A két csomópont kialakítása összességében 8,7 milliárd forintba kerül - tette hozzá.
Szavaiból az is kiderült, a 354-es csomópont a tervek szerint jövő tavaszra készül el, de már idén karácsonykor szeretnék megindítani rajta a forgalmat.
Beszélt a 33-as főút Debrecen közelében mintegy 4 kilométeren történő négysávosításáról, amely a tervek szerint 2023 őszére tud megvalósulni. A két új csomóponttal szervesen összefüggő beruházás első közbeszerzése július elején jelent meg a szavai szerint. A másik közbeszerzés is megjelenik néhány hónapon belül - tette hozzá.
Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, már most el kell kezdeni tervezni az M3-as autópálya "háromsávosítását" annak érdekében, ha elkészülnek az erdélyi gyorsforgalmi utak, az összeköttetés után is közlekedhető maradjon az M3-as - magyarázta a politikus.
Papp László, Debrecen polgármestere emlékeztetett, az elmúlt három évben két nagy ipari terület létesült Debrecenben, és ha a mostani két csomópont elkészül, a város mind a négy ipari övezete gyorsforgalmi kapcsolattal fog rendelkezni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.