A jelentősen terhelt 74-es főutat váltja ki a fejlesztés, miután az M9-es végül nem érinti Nagykanizsát, csak Zalaegerszeget.
A Zalaegerszeget és Nagykanizsát összekötő kétszer kétsávos gyorsforgalmi út építéséről egyeztetett a két város polgármestere - derült ki az MTI híréből.
Az eseményen elhangzott, a Zalaegerszeget és Nagykanizsát összekötő gyorsforgalmi út új nyomvonal kiépítését jelenti majd. Jelenleg a tervezés közbeszerzési kiírását készítik elő.
A két várost jelenleg a kétsávos 74-es főút kapcsolja össze. Ahogy azt korábban is jeleztük, fejlesztést egy kormányhatározattal vették tervbe. A beruházást az indokolja, hogy a tervek szerint az M9-es gyorsforgalmi út nem érinti majd Nagykanizsát, miután a nyomvonala a Zalaegerszeg és az M7-es autópálya között a leendő M76-os úttal lesz azonos.
A sajtóeseményen Cseresnyés Péter, országgyűlési képviselője elmondta, a 74-es főúton most jelentős a teherforgalom, és a nyári szezonban nagyon sok az átutazó külföldi turista. "Az út melletti települések élhetőbbé válhatnak, ha a járművek elkerülik őket" - tette hozzá a politikus.
Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere hangsúlyozta: a két város külön-külön kevés ahhoz, hogy felvegye a versenyt más magyarországi vagy külföldi régiókkal, csak szoros szövetségben érhetnek el sikereket.
Balogh László, Nagykanizsa polgármestere szintén azt emelte ki, hogy Észak- és Dél-Zala - a két város mintegy 110 ezer lakosával - csak együtt lehet sikeres.
Szintén a térséget erősíti majd a Körmend és Zalaegerszeg között tervezett kétszer kétsávos, 28 kilométeres gyorsforgalmi út. Ez a közlekedési folyosó a Körmendig meghosszabbodó M86-os, valamint az M7-es és Zalaegerszeg között épülő M76-ost köt majd össze.
A négysávos út projektje már el is kezdődött: jelenleg a tervezés zajlik a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., a Pannonway Építő Kft. és az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. munkája által.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.