Kiderült, mely cégek tervezik meg az M76-os gyorsforgalmi út Zalaegerszegen túli szakaszát.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kihirdette az M76-os autóút Zalaegerszeg és Körmend közötti szakaszára kiírt közbeszerzés végeredményét. A négysávos út projektjét a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt., a Pannonway Építő Kft. és az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. készíti elő. A nyertesek feladata a tanulmányterv, környezetvédelmi hatástanulmány (KHT) elkészítése, valamint környezetvédelmi engedély megszerzése.
A Strabag és a Colas kivitelezésében épülő M76-os első lépésben Zalaegerszeget köti be gyorsforgalmi hálózatba, az M7-essel összekapcsolva a megyeszékhelyt.
A kivitelezés alatt álló Balatonszentgyörgy-Zalaegerszeg szakaszt a most szóban forgó projekt nyugati irányba folytatja Körmendig. A tervezendő út mintegy 28 kilométeres hosszúsággal, új nyomvonalon éri majd el a Vas megyei várost.
Körmendet ugyanakkor északi irányból is eléri majd egy meghosszabbodó gyorsforgalmi út: az M86-os egy 26 kilométeres új szakaszt kap Szombathely és Körmend között.
Az új nyomvonal a tervezett M9-es autóút zalaegerszegi északkeleti csomópontjából indul. A kivitelezés alatt álló járműipari tesztpályától északra haladva, többnyire a Zala és Vas megyehatárt érintve, a 76-os főúttól északra halad. Vas megye határát átlépve keresztezi a Rába-folyó völgyét. A projekt emiatt egy hidat is magában foglal, a lehető legkisebb mértékben érintve a Natura2000 védettségű területeket.
Az új út másik végpontja Körmend közelében az M86-os végpontja is, ahogy azt korábban jeleztük.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.