A beruházás eredményeképp a térség kiemelt csomópontja a reggeli és délutáni csúcsforgalmat dinamikusabban tudja elvezetni a jövőben.
A SOLTÚT Kft. megbízásából a Penta Általános Építőipari Kft. dolgozik Gödöllőn az M3 – 2104 utak meglévő csomópontjában Szada irányából az M3 autópálya felhajtó 30413. jelű ág irányába jobbra kis íves kanyarodó sáv, és a 2104. jelű út 23+480 kilométer szelvényben (Haraszti út) Szada irányába balra kanyarodó sáv megvalósításán.
A cég a munkaterületet 2021. augusztus elején vehette át, a projekt befejezési határideje 2021. október vége.
A beruházás során kiépítik a 2104. jelű úton Szada irányából Gödöllő felé haladva a jobbra kanyarodó sávot, ami hozzájárul a jelenlegi balesetveszélyes forgalmi helyzet megszüntetéséhez.
A projekt másik részében Gödöllő felől Szada irányába egy új, jelzőlámpás irányítású, balra kanyarodó forgalmi sávot alakítanak ki a Haraszti út csomópontjában.
A Haraszti úti kereszteződés jelentős forgalmat bonyolít le, így forgalombiztonság szempontjából fontos szerepet kap az új kialakítás.
Az új sáv kialakításával párhuzamosan korszerűsítik az érintett útszakasz közvilágítását, megújul az elektromos hálózat, a padkák és árkok teljes felújításával javul az érintett útszakasz csapadékvíz elvezetése. A teljes felület új aszfalt burkolatot kap, így egy sokkal kényelmesebb és biztonságosabb terület alakul ki a csomópontban.
A projekt célja, hogy a térség kiemelt csomópontja − az egyre növekvő autóforgalom miatt − a reggeli és délutáni csúcsforgalmat dinamikusabban tudja kezelni, illetve elvezetni.
A Penta Kft. kivitelezésében elkészült a Gödöllő − Isaszeg kerékpárút egy újabb szakasza.
A projekt Gödöllőn a Sík Sándor utcán, és az Alvég utcán kerékpáros nyom, az Isaszegi úton az Isaszegi út Alvég utcai kereszteződésétől (0km+000m szelvénytől) a -1+527,95 szelvényig kerékpárút kialakítását tartalmazza. Az átadott kerékpárút több mint 1500 folyóméter hosszban egészíti ki a korábban elkészült szakaszt.
A munkálatok március közepén kezdődtek meg a 3103-as út 21+250 kilométer szelvénytől. Az első 300 méter a településen belül elválasztás nélküli, közös használatú gyalogos és kerékpáros útként, majd a főúti átvezetést követően önálló kerékpárútként épült.
A kivitelezés során két rétegben, több mint 3200 négyzetméter aszfalt burkolatot építettek be.
A géplánc kiszolgálására a Penta újonnan beszerzett kisméretű, ízelt dömpereit vetették be.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.