A Jászberényt elkerülő út harmadik, záró szakaszának kivitelezését a Colas Út és a HE-DO végzi, a NIF beruházásában.
Rendszeresen beszámolunk a Jászberényt elkerülő útszakasz harmadik ütemének építéséről, ahol a kivitelezést a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. alkotta konzorcium végzi a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
Az új kétszer egysávos út 4,5 kilométer hosszan épül meg, és a 32-es számú főutat köti össze a 31-es számú főúttal.
Az útszakasz a tervezési szakasz elején a 32-es főútnál nyomvonalkorrekcióval indul, a végén a 31-es főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozik. Az új nyomvonal és a 3203-es Gyöngyös-Jászberényi út keresztezésében egy 25 méter sugarú, négyágú körforgalmú csomópont épül, melynek gyöngyösi ágát 150 méter, jászberényi ágát 500 méter hosszban felújítják. A környező ingatlanok megközelítése 2,5 kilométer hosszú szervizút hálózattal történik.
A 4,5 kilométer hosszú, 7,5 méter burkolatszélességű nyomvonalon négy műtárgy is épül.
Az új nyomvonalat érintő Gyilkos-ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos csatorna közös medre felett 12 méter hosszú vasbeton gerendahíd, míg a Zagyva folyó keresztezésében 66,2 méter hosszú, vasbeton gerendahíd épül.
A NIF Zrt. keddi közleménye szerint az alapréteg építése megkezdődött, az egyes szakaszok elkészültét követően az aszfalt kötőréteg próbaépítési szakaszainak kivitelezése is elindult.
A 3203-as út csomópontjában tervezett körforgalom Hatvan felőli oldalának kiépítése az aszfalt kötőréteg szintig elkészült, a szolnoki oldal kiépítése is elkezdődött.
A Gyilkos-ér belvízcsatorna és a Kis-gyilkos csatorna feletti közös műtárgynál a kiegyenlítő lemezek és pótpadkák betonozása véget ért, a mederburkolás és a szigetelést védő öntött aszfalt még augusztusban hónapban elkészül.
A Gyilkos-ér felett lévő műtárgynál elkészült a peremgerendák vasszerelése és betonozása, a kiemelt és üzemi szegélyeken a talajnedvesség elleni szigetelés, valamint az alapréteg és az aszfalt kötőréteg építése is lezárult.
A Zagyva folyó feletti műtárgy hídfőinek cölöpözése elkészült, a hídfők körüli szádolások zajlanak.
Ezt követően majd a szádfalakkal körbehatárolt munkaárkokban a föld kiemelésére, cölöpfejek visszavésésére, a cölöpösszefogó gerendák előkészítésére, vasszerelésére és betonozására kerül sor.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.