A NIF már keresi az M76-os gyorsforgalmi út folytatásának kivitelezőjét.
Tavaly ősszel beszámoltunk arról, hogy átadták az M76-os gyorsforgalmi út Balatonszentgyörgy − M7 autópálya közötti szakaszát, jelenleg pedig kivitelezés alatt áll a gyorsforgalmi út Fenékpuszta és Balatonszentgyörgy közötti része.
A beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben pénteken közzétette az M76 Fenékpuszta − Zalaegerszeg közötti szakasz kivitelezési feladataira vonatkozó ajánlati felhívást.
Az kiírás szerint az autóút építése három szakaszban valósul meg.
Az első részben az M76-os Fenékpuszta és Sármellék (8+600-19+600 kilométerszelvények) közötti 2x2 sávos része épül meg 11.000 méter hosszúságú szakaszon. A nyomvonal a jelenleg kivitelezés alatt álló M76-os Fenékpusztai csomópontjából indul.
A második részben az M76-os Sármellék – Zalaegerszeg Keleti csomópont (19+600-43+200 kilométerszelvények) közötti 2x2 sávos része épül meg 23.600 méter hosszúságban, továbbá a szakaszhoz kapcsolódik Nemesrádói mérnökségi telep kivitelezése.
A szakaszon Alsónemesapáti térségében alakították ki az M9 – 76-os számú főút (Zalaegerszeg-Kelet) különszintű csomópontot, és Alsónemesapáti felé egy rövid kerékpárút szakaszt, amely, mint városkapu biztosítja Zalaegerszeg kapcsolatát keleti irányból a gyorsforgalmi úti hálózathoz.
Az M9 és a tervezett M76 kiépülésével, az M7 autópályán keresztül közvetlen gyorsforgalmi úthálózaton elérhető lesz a megyejogú város számára a Balaton és Budapest.
A harmadik részben az M76-os Zalaegerszeg Keleti csomópont – Zalaegerszeg Északi csomópont (43+200 - 52+435 kilométerszelvények) közötti 2x2 sávos szakasz épül meg 9.235 méter hosszúságban.
A szakasz elején a nyomvonal az épülő Autóipari Tesztpálya fejlesztési terület és a meglévő 74-es főút főút között, azzal közel párhuzamosan halad déli irányban a gyorsforgalmi út szelvényezése szerint.
A tesztpálya dél keleti részén Zalaegerszeg-Észak különszintű csomópontot alakítanak ki a 74-es főúttal, amely kapcsolatot biztosít Zalaegerszeg északi térségével, a tesztpályával, és a 761-os számú úttal.
A nyomvonal különszinten keresztezi a 7328 jelű utat és meglévő kerékpárutat, majd északról kerüli el a fejlesztés alatt lévő Zalaegerszeg Logisztikai Központot, és délről határolja a 7328 jelű út két oldalán kijelölt zalaszentiváni ipari park területeket.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.