A 11-es és a 10-es főút között 8 kilométernyi új út épül, amelyből több mint 5 kilométer alagútban vezet majd.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lezárta az M0-ás budapesti körgyűrű északi szakaszának előkészítésére kiírt közbeszerzést. A hirdetmény szerint az M0-ás nyugati irányban történő folytatásánál az UNITEF'83 Zrt. és a VIKÖTI Kft. többek közt az alábbi feladatokat végzi el nettó 3,999 milliárd forintos szerződéses értéken:
A jelenleg a Megyeri híd nyugati végpontjában a 11-es főútnál végződő M0-s autópálya északi szakasza
a 11-es és a 10-es főutak között 8 kilométeres új nyomvonalon épül majd ki négy sávon, leállósávokkal. Az új szakaszon egy 2,0 km-es, valamint egy 3,2 km-es alagútpár is létrejön.
A közbeszerzésből az is kiderül, hogy a szakasz kezdőpontjában a budakalászi különszintű csomópont a forgalmi igényeknek megfelelően átépül, továbbá Ürömnél különszintű forgalmi csomópontot építenek. A tervezési szakasz végén az M0-ás a későbbiekben megépülő M10-es gyorsforgalmi út Üröm-Solymár szakaszához csatlakozik külön szintben. A mintegy 4 km hosszú, kétsávos Üröm-Solymár szakasz megtervezése szintén a most szóban forgó projekt részét képezi.
A hirdetményben leírt feladat részét képezi a főpálya négysávos + leállósávos műtárgyakkal történő áttervezése, mely az eredeti engedélyezési terv felülvizsgálatát és a meglévő engedélyek módosítását jelenti. További feladat Solymáron egy készenléti üzemmérnökségi telep megtervezése is. Az alagutak kelet-nyugat irányú fekvése miatt az alagút be- és kihajtása során az árnyékolás biztonságát meg kell vizsgálni és szükség szerint szintén meg kell tervezni.
A nyomvonal érinti egy influenza elleni oltóanyagot gyártó cég területét, mely a rezgésekre kifejezetten érzékeny, emiatt a nyomvonal korrekcióját is előirányozza a közbeszerzés szövege. Mindezeken túl tekintettel kell lenni az alagút szükség szerinti új nyomvonalának és új hossz-szelvényének készítése során a Pilisborosjenőn az M0-ás nyomvonalában és környezetében megkezdődött lakossági és ipari építkezésekre: javaslatot kell tenni és meg kell tervezni különleges, elsősorban rezgés elleni védelmeket.
Tervező további feladata az érintett településekre vonatkozó, településrendezési eszközök módosításához szükséges tervek elkészítése, telepítési tanulmányok, nyomvonalkijelölési dokumentációk, valamint a kiviteli terv alapján a kisajátítási tervek véglegesítése és záradékoltatása is.
Szükséges továbbá a környezetvédelmi feladatok, zajárnyékolás, ökológiai átjárók, intézkedések aktualizálása, felülvizsgálata, szükség szerinti megtervezése a projekt hatáskörében.
Tervező feladata egy közérthető összefoglaló tájékoztató dokumentáció (KD) elkészítése az érintettek folyamatos tájékoztatása érdekében (3D szimuláció/klip/animáció), valamint BIM modell készítése. A forgalmi átrendeződésből adódó alsóbbrendű utakra gyakorolt hatására vonatkozóan szintén tanulmány készítendő.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.