A Duna Aszfalt és a STRABAG munkájával újult meg a 13-as főút mintegy 5,5 kilométeres szakasza, mely összeköttetést biztosít az M1-es autópálya és a 200 hektáros komáromi ipari park között.
Jelentős forgalmat lebonyolító útszakasz újult meg Komárom-Esztergom megyében: Július 27-én átadták a 13-as főút felújított szakaszát a komáromi körforgalom és az M1-es autópálya között.
A beruházás négy hónap alatt zajlott le, melynek keretében eltávolították az elöregedett kopóréteget, majd a főpályán három réteg aszfaltot építettek be 14 centiméter vastagságban. A komáromi körforgalomban két réteg marása és aszfaltozása történt meg 9 centiméter vastagságban - ismertette Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az átadón. Hozzátette:
egy 60 méteres szakaszon a megcsúszott rézsű miatt, az útburkolat helyreállítása a teljes pályaszerkezet cseréjével történt meg.
A 13-as főút mintegy 5,5 kilométeres szakaszának felújítása a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában valósult meg a fővállalkozó Duna Aszfalt Zrt., és az alvállalkozó STRABAG Építő Kft. munkájával. Az útszakasz 1,4 milliárd forintból, tisztán hazai forrás felhasználásával újult meg.
A projekt során a szakemberek felújították az érintett útszakasz padkáit, a buszmegállókat, a csatlakozó szegélyeket és a középszigeteket, valamint az M1-es autópálya feletti csomóponti hidat is. A munkák zárásaként felfestették a burkolati jeleket, új fényvisszavető jelzőtesteket és új közúti táblákat helyeztek el.
Czunyiné Bertalan Judit, a térség országgyűlési képviselője (Fidesz-KDNP) megköszönve a közlekedők négy hónapos türelmét kiemelte, mostantól magas műszaki szinten megvalósított, jó minőségű úton lehet közlekedni.
A most átadott útszakasz egy felújítási munka volt, ugyanakkor folyamatban van egy Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd közötti országos jelentőségű, európai forgalmat is kiszolgáló korridor építésének tervezése. Hozzátette, a 13-as út azért nem lett kétsávos, mert az M81-es tervezési fázisai előrehaladottak, túl vannak a nyomvonal egyeztetésén is.
A projektről korábban lapunk is beszámolt, az M81-es gyorsforgalmi út által mintegy 120 kilométeres észak-dél irányú közlekedési folyosó jön létre a Dunántúlon, már meglévő utak fejlesztése által. Ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva gyakorlatilag az M6-osig húzódik majd, keresztezve az M7-est.
Molnár Attila, Komárom polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta, a 13-as út most átadott szakaszának felújítására a Monostori-híd átadásával megnövekedett forgalom miatt volt szükség. A beruházás ugyanakkor fontos a város ipara és gazdasága szempontjából is, hiszen a jobb közlekedés újabb befektetőket tud vonzani a városba. Emellett a szépen fejlődő idegenforgalom kiszolgálása sem mellékes - tette hozzá.
Az érintett útszakasz összeköttetést biztosít az M1-es autópálya és a 200 hektáros komáromi ipari park között. A forgalomszámlálási adatok szerint óriási az átmenő forgalom, napi 8000 jármű halad erre, ezek közül 1500 kamion.
A Monostori híd a Duna legmagasabb hídjaként jött létre. A hétezer tonnás acélszerkezetű híd kétsávos, nehéz járművek és munkagépek is használhatják. Van olyan nap, hogy a hídon 3000 autó halad át, ez a megnövekedett forgalom tette szükségessé a mostani felújítást.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.