2024.04.19, Péntek
Átadták a Dél-Komáromba vezető 13-as főút közel 6 kilométeren felújított útszakaszát

Átadták a Dél-Komáromba vezető 13-as főút közel 6 kilométeren felújított útszakaszát

MTI

2022.08.01. 16:00 - Füzi Nikolett

A Duna Aszfalt és a STRABAG munkájával újult meg a 13-as főút mintegy 5,5 kilométeres szakasza, mely összeköttetést biztosít az M1-es autópálya és a 200 hektáros komáromi ipari park között.

Hirdetés

Jelentős forgalmat lebonyolító útszakasz újult meg Komárom-Esztergom megyében: Július 27-én átadták a 13-as főút felújított szakaszát a komáromi körforgalom és az M1-es autópálya között.

A beruházás négy hónap alatt zajlott le, melynek keretében eltávolították az elöregedett kopóréteget, majd a főpályán három réteg aszfaltot építettek be 14 centiméter vastagságban. A komáromi körforgalomban két réteg marása és aszfaltozása történt meg 9 centiméter vastagságban - ismertette Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az átadón. Hozzátette:

egy 60 méteres szakaszon a megcsúszott rézsű miatt, az útburkolat helyreállítása a teljes pályaszerkezet cseréjével történt meg.

A 13-as főút mintegy 5,5 kilométeres szakaszának felújítása a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában valósult meg a fővállalkozó Duna Aszfalt Zrt., és az alvállalkozó STRABAG Építő Kft. munkájával. Az útszakasz 1,4 milliárd forintból, tisztán hazai forrás felhasználásával újult meg.

 

Egy országos jelentőségű gyorsforgalmi folyósó tervezése is folyamatban van

A projekt során a szakemberek felújították az érintett útszakasz padkáit, a buszmegállókat, a csatlakozó szegélyeket és a középszigeteket, valamint az M1-es autópálya feletti csomóponti hidat is. A munkák zárásaként felfestették a burkolati jeleket, új fényvisszavető jelzőtesteket és új közúti táblákat helyeztek el.

Czunyiné Bertalan Judit, a térség országgyűlési képviselője (Fidesz-KDNP) megköszönve a közlekedők négy hónapos türelmét kiemelte, mostantól magas műszaki szinten megvalósított, jó minőségű úton lehet közlekedni.

A most átadott útszakasz egy felújítási munka volt, ugyanakkor folyamatban van egy Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd közötti országos jelentőségű, európai forgalmat is kiszolgáló korridor építésének tervezése. Hozzátette, a 13-as út azért nem lett kétsávos, mert az M81-es tervezési fázisai előrehaladottak, túl vannak a nyomvonal egyeztetésén is.

A projektről korábban lapunk is beszámolt, az M81-es gyorsforgalmi út által mintegy 120 kilométeres észak-dél irányú közlekedési folyosó jön létre a Dunántúlon, már meglévő utak fejlesztése által. Ez a négysávos út lehetőséget teremt a főváros elkerülésére, miután az M1-estől indulva gyakorlatilag az M6-osig húzódik majd, keresztezve az M7-est.

 

Naponta akár nyolcezer jármű is áthalad ezen az útszakaszon

Molnár Attila, Komárom polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta, a 13-as út most átadott szakaszának felújítására a Monostori-híd átadásával megnövekedett forgalom miatt volt szükség. A beruházás ugyanakkor fontos a város ipara és gazdasága szempontjából is, hiszen a jobb közlekedés újabb befektetőket tud vonzani a városba. Emellett a szépen fejlődő idegenforgalom kiszolgálása sem mellékes - tette hozzá.

Az érintett útszakasz összeköttetést biztosít az M1-es autópálya és a 200 hektáros komáromi ipari park között. A forgalomszámlálási adatok szerint óriási az átmenő forgalom, napi 8000 jármű halad erre, ezek közül 1500 kamion.

A Monostori híd a Duna legmagasabb hídjaként jött létre. A hétezer tonnás acélszerkezetű híd kétsávos, nehéz járművek és munkagépek is használhatják. Van olyan nap, hogy a hídon 3000 autó halad át, ez a megnövekedett forgalom tette szükségessé a mostani felújítást.

ÚtépítésMagyar Közút Nonprofit Zrt.Duna Aszfalt Zrt.StrabagútépítésútfelújításKomárom13-as főútM1-es autópálya

Hírlevél

Hirdetés