2021.10.21, Csütörtök
Megkezdődött a Siófokot elkerülő út tervezése
Illusztráció: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Megkezdődött a Siófokot elkerülő út tervezése

magyarepitok.hu, NIF Zrt

2021.09.24. 08:00 - Füzi Nikolett

A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a FŐMTERV Zrt. és RODEN Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorcium generáltervezésével valósulhat meg.

Hirdetés

Jelentős balatoni beruházás megvalósítására tettek konkrét lépést: Siófok elkerülő utat kaphat. A város nyári időszakban megnövekedett forgalmának csökkentése érdekében a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bejelentette a Siófok elkerülését biztosító útfejlesztés előkészítő cégeit.

A projekt a Kiemelt Társadalmi Igényeken alapuló közútfejlesztési (TIK) program keretében a NIF Zrt. beruházásában, valamint a FŐMTERV Zrt. és RODEN Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorcium generáltervezésével valósulhat meg mintegy nettó 47,2 millió forintból.

Korábban már írtunk arról, hogy a NIF Zrt. nagy hangsúlyt fektet balatoni régió fejlesztéseire, ezúttal pedig megkezdődött a várost elkerülő új nyomvonalú út tervezésének első üteme. A tervezéssel kapcsolatban Siófokon tartott sajtótájékoztatót Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője, Dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere, valamint Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.
 

Új Sió híd és vasúti felüljáró is a tervek részét képezi

Az egy éves tervezési feladat során tanulmánytervet és előzetes környezetvédelmi vizsgálatot készítenek, kijelölik a megépítendő út nyomvonalát, valamint kidolgozzák a kapcsolódó gyalogos- és kerékpáros közlekedés nyomvonalvezetését is, a szükséges létesítményekkel együtt.

A fejlesztés megvalósulása esetén elkészülne 3,5 km-es szakaszon egy 2×1 sávos, új nyomvonalon vezetett út, egy új Sió híd, valamint egy különszintű vasúti átvezetés is a Kaposvár – Siófok vasútvonal felett.

A tervek szerint az új elkerülő út kiinduló csomópontja a 65-ös főút Szekszárd Tamási – Siófok másodrendű főút 82+700 km szelvényben lévő körforgalom, az úgynevezett Jysk körforgalmi csomópont negyedik ága lenne, míg a végcsomópontot a 6401 j. Enying – Siófok összekötő úton jelölnék ki. A csomópontok pontos helyének és kialakításának vizsgálata szintén a tervezési feladat során válik majd véglegessé.

 

Hét éve van tervben a projekt megvalósítása

A fentiek eredményeként a 7. sz. főút forgalma csökkenne és lehetőség nyílna az M7 autópályától délre eső területek bekapcsolására Siófok közlekedésébe.

„A siófoki elkerülő út megépítése egy rég várt, óriási lehetőség, amely új lendületet adhat a város fejlődésének”

– osztotta meg gondolatait Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője.

A képviselő kitért arra is, hogy a beruházás már 2014-ben elindulhatott volna, ugyanis a tervek készen álltak és a szükséges állami támogatás is rendelkezésre állt. Azonban az akkor jóváhagyott nyomvonal az érintett utcák lakóinak tiltakozását váltotta ki, és végül a beruházás nem kezdődött el.

A képviselő elmondta, hogy az elmúlt időszakban számos tárgyalást folytattak az ügy érdekében, amely eredményeképp sikerült ismét napirendre venni és elindítani a projektet. Az új tervek elkészítéséhez megszületett a támogató kormánydöntés, megérkezett az előkészítő munkákhoz szükséges anyagi fedezet is a NIF Zrt.-hez.

„Bízom benne, hogy ez a beruházás nagy előrelépés lesz Siófok, a siófokiak és az erre közlekedők számára. Reményeim szerint az elkerülő út hatékonyan hozzájárul a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, és segíteni fogja a helyi úthálózat tehermentesítését.” 

– tette hozzá Witzmann Mihály.

 

Főképp a 65-ös főutat és Siófok belvárosát tehermentesítenék

Dr. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere is hangsúlyozta a projekt fontosságát, hiszen arról számolt be, hogy a nyári idegenforgalmi szezonban túlterhelt a 65-ös főút bevezető szakasza. Kiemelte: a Siófokhoz tartozó, hétezer lakosú Balatonkilitiről bejárók jelentős része tudná igénybe venni az elkerülő utat. Ezáltal tehermentesülhet a belváros, hiszen a délről érkezők is inkább az elkerülő úton keresztül juthatnának el Budapest irányába. Emellett hozzátette, hogy a 65-ös főútról az M7-esre tartók is ezt a szakaszt használhatnák.

A polgármester továbbá hangsúlyozta, hogy Siófok egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy jelentősen enyhüljön a városon átmenő forgalom.

 

A Sión épülő duzzasztó mű biztosíthatná a forgalmat

A NIF Zrt. vezérigazgatója, Nagy Róbert elmondta, a tervezőnek olyan nyomvonalváltozatokat kell vizsgálniuk, melyek megvalósulásuk esetén hozzájárulnak a városon áthaladó személy- és teherforgalom csökkentéséhez, valamint segítik a helyi úthálózat tehermentesítését.

A tervezőnek feladata a Siófokot elkerülő út hálózati szerepének meghatározása, továbbá annak a vizsgálata is, hogy

az Országos Vízügyi Igazgatóság megbízásából a Sió csatornán jelenleg építés alatt álló duzzasztó mű alkalmas lehet-e az építendő út hídjának fogadására gyalog- és kerékpárút átvezetéssel együtt.

A vezérigazgató kiemelte, ezt követően külön közbeszerzési eljárás keretében folytatódhat tovább a tervezés, amely az engedélyezési- és kiviteli tervek elkészítésére és az építési engedély megszerzésére vonatkozik.

ÚtépítésSiófokNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.RODEN Mérnöki Iroda Kft.Sióelkerülő úttervezésútépítésközbeszerzés

Hírlevél

Hirdetés