A Szabadics Zrt. az édességraktár felújításával, valamint telken belüli közmű- és útépítési munkákkal is foglalkozik.
A pécsi székhelyű, 100%-ban magyar tulajdonú MECSEK Élelmiszer és Vegyiáru Kereskedelmi Zrt., közismert nevén a Mecsek Füszért fejlesztésbe kezdett: bővítik veszprémi logisztikai raktárbázisukat. A társaság központja ugyan Pécsen található, áruházai, nagykereskedelmi raktárai, hűtőházai jelen vannak a Dunántúl szinte összes megyéjében, az Alföldön, Pest megyében, továbbá Budapesten is.
Az élelmiszer, háztartási vegyiáru, napi közszükségleti cikkek kis- és nagykereskedelmével foglalkozó vállalat a Szabadics Zrt.-t bízta meg
nemcsak a veszprémi raktárközpont bővítésével, hanem az édességraktár felújításával, valamint telken belüli közmű- és útépítési munkákkal.
Az új csarnok nagyságrendileg 6200 négyzetméter területű, amelyhez tartozik egy 160 négyzetméteres irodaépület is, illetve a felújítandó édességraktár megközelítőleg 2000 négyzetméteres, amelyhez az új épületek szervesen csatlakoznak.
Rajkai Géza projektvezető a beruházás időszerűségére hívta fel a figyelmet, mely szerint a régi raktárépületek elavulttá váltak.
A bennük tárolható áru mennyisége és a többi épület közötti belső árumozgatás élőmunka igénye egyre inkább abba az irányba hatott, hogy minden korábbi épületet elbontva telkeket vonjanak össze, és egy központi, regionális szinten a COOP áruházakat ellátni tudó magasraktár épüljön.
A munkaterületet februárban vette át a Szabadics Zrt., a projekt befejezése pedig 2022. év végén lesz.
Az épület teljes generálkivitelezéséért felel a vállalat - épületgépészeti, elektromos, szakipari munkákkal együtt. Az épület alapozása, illetve az előregyártott vasbetonszerkezetek építési munkái már elkészültek – tette hozzá a projektvezető.
„Jelenleg a homlokzati hőszigetelt szendvicspanelek elhelyezése, a trapézlemez tetőfedés készítése, a tető hőszigetelése, a csapadékvíz elleni szigetelés, valamint a füstelvezető kupolák elhelyezése zajlik.”
Habár egyedi technológiát, illetve anyaghasználatot nem igényel a kivitelezés, nehézséget okoz a szakemberek számára, hogy a raktárbázis az építkezés során folyamatosan működik, állandó az áru ki- és beszállítása, valamint az elbontandó épületek egy részét még raktározásra használják. „Ezek a tényezők nagy mértékben megnehezítik a kivitelezés szervezését és organizációját” – fejtette ki Rajkai Géza.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.