A külterületen végzett aszfaltozás egyik jelentős feladata a sárospataki körforgalom teljes felújítása.
Több mint 15 kilométeren keresztül újítja fel az aszfaltot a HE-DO Kft. Borsod-Abaúj-Zemplén megyében Bodrogolaszi és Sátoraljaújhely között – írja a hedo.hu. A külterületi szakaszokat érintő munkálatok a tervek szerint 2022 nyarán fejeződnek be.
A munkálatokat a 37-es számú főút 59+256-os és 74+333-as kilométerszelvénye között végzik a szakemberek.
Az útfelújításra a kivitelezési pályázatot a Magyar Közút Nonprofit Zrt. írta ki többek között forgalombiztonsági és utaskényelmi szempontok miatt.
Az útépítő cég szakemberei a munkaterületet 2021. október 11-én vették át, és azonnal elkezdték a jellemzően repedezett és kátyúkkal tűzdelt aszfaltút javítását. A külterületen végzett aszfaltozás egyik jelentős feladata a sárospataki körforgalom teljes felújítása.
„A biztonságos közlekedést szolgáló ideiglenes forgalomtechnika kiépítése után kollégáim földárokrendezést, padkanyesést és 5 centiméteres burkolatmarást végeztek a 67+700-as és a 73+000-s kilométerszelvények között” – nyilatkozta az összekötő úton végzett munkával kapcsolatban Vidó Zoltán, a HE-DO Kft. főépítésvezetője.
A kezdő munkálatok után megtörtént a repedések kijavítása, majd a teljes felületre 5 centiméter vastagságú kötőréteg került.
„Ezután kezdtük el a kopóréteg építését, majd a kétoldali padka feltöltésével párhuzamosan elvégeztük a szalagkorlát szintre emelését, továbbá jelzőtáblákat helyeztünk ki, valamint felfestettük az útburkolati jeleket is. Azért kezdtük az említett kilométerszelvények közötti szakaszon a munkát, mert ezen a területen az őszi-téli időjárási körülmények között is jól gépesíthető munkafolyamatokkal rövid idő alatt tudtunk látványos eredményeket elérni. A kivitelezést a többi szakaszon a téli időszak után folytatjuk. A munkát terveink szerint 2022 nyarán fejezzük be” – tette hozzá a főépítésvezető.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.