A burkolatfelújítási munkákat a Zemplénkő Kft. és a Ke-Víz 21 Zrt. konzorciuma végezte el Geszteréd községben.
Felújították a 4901. jelű út egyik szakaszát, amely Téglást és Balkányt köti össze. A projekt a 9+735 – 11+660 km szelvények között valósult meg 1925 méter hosszan. A burkolatfelújítási munkákat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megrendelésére a Zemplénkő Kft. és a Ke-Víz 21 Zrt. konzorciuma végezte el.
Az említett útszakaszon zajló munkák Geszteréd község bel- és külterületét érintették, előbbi a 11+000 – 11+660 kilométerszelvény között 660 méter hosszan, utóbbi a 9+375 – 11+000 kilométerszelvény között 1265 méter hosszan.
Keczán Tamás építésvezető lapunk érdeklődésére elmondta, a kivitelezés tavaly szeptemberben kezdődött, a műszaki átadás-átvételi eljárás pedig január 17-én fejeződött be.
A felújításra már nagy szükség volt, hiszen a meglévő útburkolat már nagyon elhasználódott. A helyi lakosok és az átutazók számára a felújított szakaszon történő utazás - a komfortérzet javulása mellett - biztonságosabbá is vált
– mondta el az építésvezető.
A beruházás keretén belül közel 2 kilométer hosszan történt meg a meglévő elöregedett felületű, rossz állapotú útburkolat felújítása. A teljes szakaszon lokális aszfaltcsiszolási és aszfalt alsózási munkákat végeztek el, ezt követően 6 méter szélességben egy réteg, minimum 4 centiméter vastagságú, 1486 tonna mennyiségű AC 16 kötő (F) 50/70 kiegyenlítő réteget, majd 3,5 centiméter vastagságú, 979,2 tonna mennyiségű AC 11 kopó (F) 50/70 aszfalt kopóréteget építettek be.
A kopóréteg építése közben minden építési, hosszanti, illetve keresztirányú hézagban, valamint a meglévő úttal történő csatlakozásokban szükséges modifikált bitumenes fugaszalagot helyeztek el. A belterületi szakaszon egy pár új, kiemelt szegéllyel határolt és aszfalttal burkolt buszmegálló peron épült meg, melyeknél teljes 18 – 18 méter hosszban, 50 centiméter széles útburkolat szélesítést végeztek el új pályaszerkezet építéssel.
A község külterületi szakaszán az út űrszelvényét biztosító irtási ás fakivágási munkálatokat hajtottak végre. Emellett a teljes szakaszon megemelkedett új aszfaltvastagság miatt egy méter szélességben földpadka épült, a meglévő földmedrű árkok tisztítása és új árkok kialakítása, továbbá a 8 méter széles koronaél biztosítása mellett – foglalta össze az elvégzett feladatokat Keczán Tamás.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.