A fejlesztés Nyíregyháza irányából az M3-as autópályán érkezők számára nyújt lehetőséget Debrecen irányába tovább haladni, illetve a Debrecen felől érkezőknek biztosítja ugyanezt Nyíregyháza felé.
Megtartották az M35-ös és az M3-as autópálya görbeházi csomópontját fejlesztő projket nyitóeseményét. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az M35-ös autópálya Debrecen – Nyíregyháza („D”), valamint a Nyíregyháza – Debrecen („C”) csomóponti ága jön létre a Zemplénkő Kft. kivitelezésében.
A fejlesztés segíteni fogja a térség jobb elérhetőségét, mivel a „C” ág Nyíregyháza irányából az M3-as autópályán érkezők számára teremt lehetőséget Debrecen irányába tovább haladni. A „D” ág pedig Debrecen felől az M35-ös autópályán, Nyíregyháza irányába az M3-as autópályán történő továbbhaladást fogja biztosítani.
A 2015-ben, illetve 2018-ban elkészített kiviteli tervek szerint a fejlesztésben 1 híd, illetve összesen mintegy 1 km hosszú út készül el - derült ki a beruházó NIF közleményéből. Ezen felül 1 üzemi forduló épül meg segítve az autópálya üzemeltetési feladatainak ellátását, amihez a kiviteli terveket is jelen projekt részeként szükséges elkészíteni. A két új ág megvalósításához szükséges területek már rendelkezésre állnak, a fejlesztés során 96 000 köbméter földet mozgatnak meg.
Jelenleg a kivitelezési munka megkezdéséhez szükséges előkészítő tevékenység (mint például a tervek felülvizsgálata, munkakezdéshez szükséges dokumentációk összeállítása) zajlik. A munka befejezése 2023 decemberére várható.
A keddi átadón Kósa Lajos, Debrecen város parlamenti képviselője arra hívta fel a figyelmet, hogy M4-es, az M35-ös és az M3-as autópályák is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat részévé váltak, így a tranzitforgalom miatt kiemelt fontosságú a csomópont befejezése.
Papp László debreceni polgármester kiemelte, a közelben létesülő MotoGp pálya építése szempontjából szintén létkérdés ez a fejlesztés. Nyul Zoltán a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, a fejlesztés megteremti a térség nagyvárosai közti kapcsolatot. "Ugyanakkor nem pusztán a közlekedési irányokba szolgálja a beavatkozás a kapcsolatok megteremtését, hanem az üzemi forduló révén a minőségi üzemeltetést is segíti” - tette hozzá.
Újabb öt műtárgy próbaterhelését végezte el a Hódút az M44-es gyorsforgalmi út új szakaszán.
A Hollóháza és Pálháza térségét fejlesztő beruházás kiemelt részét képezi két híd felújítása és egy híd átépítése, továbbá a közvilágítási hálózat fejlesztése.