Nyitó sajtótájékoztatón ismertette a NIF Zrt. a Debreceni Mélyépítő Kft., a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft. által végzendő feladatokat.
Debrecen belterületén, 1850 méter hosszan, a meglévő 2x1 sávos szakaszt 2x2 sávra bővíti a Debreceni Mélyépítő Kft., a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft. – írta meg lapunk korábban. Az útépítést nettó 7,3 milliárd forintból valósítja meg a hármas konzorcium. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló projekt
a 471. sz. főút Debrecen belterületi, 2x1 sávos szakaszának (Sámsoni út) 2x2 forgalmi sávra történő fejlesztését foglalja magában a Mátyás király utca és a Simon István utca közötti területeken.
A nyitó sajtótájékoztatón felszólalt Tasó László, Hajdú-Bihar megye 3. számú választókerületének országgyűlési képviselője, Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere és Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója.
A főút ezen szakaszát követő 4,5 km hosszú, 2x2 sávos külterületi, Hajdúsámsonig tartó szakaszát 2020 augusztusában adták át. Az induló projekt elkészültével a 471. sz. főút Hajdú-Bihar megyei szakaszának szinte egésze, vagyis több mint 30 km hosszú szakasza fog megújulni.
A megfelelő színvonalú, biztonságos közúti közlekedés biztosíthatósága érdekében megújul Debrecen belterületén a másodrendű főút Mátyás király utcától a Simon István utcáig tartó szakasza. A projekt keretében a 4908. jelű út, az Acsádi út belterületi szakaszának a felújítására, valamint több lakossági útnak a kiépítésére és felújítására is sor kerül. Mindemellett a főút négysávosításához kapcsolódóan több városi utca, illetve gyűjtőút csatlakozása jelzőlámpás csomóponttá történő átépítése is megvalósul, összesen 8 helyen.
A ma is látható jelentős parkoló igény kielégítése érdekében a beavatkozási szakaszon
8 helyen építenek önálló parkoló területet, a főút mellett korszerű közvilágítást építenek ki. Megújulnak az utcabútorok (padok, hulladékgyűjtők) és a régi laktanya meglévő beton kerítését felhasználva, a növényfelületek növelése érdekében zöldfalat alakítanak ki.
A főút tekintetében az érdemi munkavégzés várhatóan 2022. III. negyedévében, az előkészítési munkálatokat, vagyis a kiviteli tervek elkészítését követően kezdődik meg és tervezetten 2024. III. negyedévében ér véget.
A jelentős kapacitásbővítést eredményező beruházás lehetővé teszi a forgalom eloszlását, illetve biztosítani fogja a város gyors és biztonságos megközelíthetőségét.
Tasó László, Hajdú-Bihar megye 3. számú választókerületének országgyűlési képviselője nyitó beszédében elmondta: “A beruházások kapcsán a térségnek konkrét elképzelése van, mégpedig olyan körülmények megteremtése a cél, amelyek minden közlekedő igényeihez tudnak igazodni, így növelve Debrecen város pozitív megítélését. Ezt a növekedést a mostani beruházásnál is szem előtt tartjuk. 8 parkoló épül a 471.sz. főút belterületi szakaszán, amely mind az itt lakóknak, mind a vállalkozóknak megkönnyíti a parkolási lehetőségét. Számos helyen létesül közvilágítás, kerékpárút és szervizutak is épülnek.”
Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere hozzátette: “Debrecen számára azért kiemelten fontos ez a beruházás, mert a 471. sz. főút Kelet-Magyarország egyik ütőere. Fontos tranzit útvonal és a város melletti agglomeráció közlekedése szempontjából is meghatározó szerepet tölt be. A fejlesztés vonatkozásában szeretném kiemelni ennek a komplexitását, hiszen nemcsak a belterületek 2×2 sávos utasa valósul meg, hanem a rácsatlakozó utaknak a felújítása is. Ezek közül az Acsádi úton zajlik majd a legjelentősebb beavatkozás. Ez a városrész szempontjából nagyon nagy jelentőséggel bír.”
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója kiemelte: “A Kard u. Diadal és Lovas utcák közötti szakasza, valamint a Diadal u. vonatkozásában a kivitelező tervezője által megtervezett, valamint az önkormányzattal leegyeztetett burkolatfelújítás nem igényel építési engedélyt, valamint közműkiváltást sem, így erre a két utcára vonatkozóan a munkaterület átadása 2022. március 7-én megtörtént és a vállalkozó a kivitelezési munkákat a mai napon, vagyis 2022. március 9-én el is kezdte szegélybontással, padka nyeséssel és burkolat marással”.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.