A Ke-Víz 21 és a Zemplénkő kivitelezésében valósult meg a 471-es főút 2x2 sávossá bővítése, amelynek köszönhetően Hajdúsámson irányából gyorsabban elérhető a megyeszékhely.
A mai napon átadták a 471. számú főút Debrecen és Hajdúsámson közötti korszerűsített szakaszát, amely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a Ke-Víz 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. közös munkájával készült el több mint 7,4 milliárd forintból. 2018 decemberében adták át a 471-es Hajdúsámsont elkerülő, 8,6 kilométer hosszú szakaszát, amit szintén a Ke-Víz és a Zemplénkő épített.
A mintegy 4,6 km hosszú, 2x1 sávos útszakasz 2x2 sávosra bővítése mellett egy 5,9 kilométeres szervizút és egy 830 méter új kerékpárút is épült.
A szervizúton 3,3 kilométer hosszan kerékpárosnyomot is kialakítottak, így továbbra is biztosítva lesz a kerékpáros közlekedés a Debrecen és Hajdúsámson közötti szakaszon.
A Kelence, a Szikigyakor, illetve a Sámsonkert utcáknál új jelzőlámpás szabályozású csomópontok és gyalogátkelőhelyek épültek, valamint az új csomópontoknál három buszmegállópár is létesült.
A fejlesztésnek köszönhetően Hajdúsámson és Nyíradony térségéből is biztonságosabbá és gyorsabbá válik Debrecen megközelítése autóval, kerékpárral és gyalogosan egyaránt.
A Mátészalkáig tartó 471-es főút 71,5 kilométeres szakaszán az autósok nyugodtabban és tempósabban haladhatnak a felújítás után.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az átadóünnepségen elmondta, hogy az elmúlt 10 évben 500 kilométernyi autópálya, illetve gyorsforgalmi út készült el az országban, és 6000 kilométernyi utat korszerűsítettek. Hozzátette azt is, hogy idén 214 útfelújítási projekt van folyamatban az országban, amely 642 kilométernyi útszakaszt érint, 2024-ig pedig ötezer milliárd forintot költenek közúti és vasúti fejlesztésekre.
Papp László, Debrecen, és Antal Szabolcs Hajdúsámson polgármestere is mérföldkőnek nevezte a két település közötti négysávos útszakasz megépítését. Papp László azt mondta, a Debrecen 2030 fejlesztési program fontos törekvése, hogy a gazdaságfejlesztési folyamatok hatása az agglomerációban is érvényesüljön.
Tasó László, a térség országgyűlés képviselője emlékeztetett, hogy 1993-ban Magyarország tíz legrosszabb burkolatú útja között tartották számon a 471-es főutat, és 2012-ig kellett várni, amíg napirendre került a korszerűsítése.
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója kiemelte: a beruházás során 300 darab fát, és mintegy 10 ezer cserjét ültettek, 120 ezer négyzetméteren történt füvesítés, 2 700 négyzetméter zajvédő fal épült, valamint összesen 22 ezer köbméter aszfaltot építettek be.
A most átadott, kibővített útszakaszhoz kapcsolódó következő ütem kivitelezése Debrecen belterületén a Mátyás király utcáig tart majd, ami várhatóan 2022-re készül el. A 471-es főút bővítése a város belterületén belül közel 3 kilométernyi négysávosítást jelent.
Ehhez kapcsolódva a nagy torlódásokat okozó Sámsoni úti vasúti átjárónál aluljáró kialakítását tervezik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.