Jelenleg a Ke-Víz 21 és a Zemplénkő munkájával 6 szakaszon zajlanak a 48-as főút munkálatai, az út Euroaszfalt által kivitelezett vámospércsi szakaszát korábban már átadták.
Az Alföld keleti részén futó, Debrecent a romániai határral összekötő 48-as fejlesztése a megyeszékhelytől Nyírábrányig tart. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) 26,5 kilométert érintő beruházásában az eddig túl keskeny útvonal szélesebb lesz, a projektet két részre bontották:
Vámospércs és Debrecen között jelenleg hat szakaszon van félpályás útlezárás – ezeken a helyszíneken a földmunkák és a pályaszerkezet kialakítása után következik az aszfaltozás.
A biztonságos közlekedés érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeli csomópontok épülnek és a szervizutaknak köszönhetően csökken a becsatlakozások száma.
A beruházásokkal biztonságosabbá válik a közlekedés, valamint a Debrecen köré épülő agglomeráció gazdasági megerősödését is jelenti.
A 48-as főútnál a 11 és fél tonnás burkolatmegerősítéssel egészen más kategóriába kerül a közlekedés minősége, és a tehergépjárművek számára is biztonságosabbá válik a közlekedés.
Nyár végére elkészül a 471-es út Debrecen határát a Hajdúsámsoni elkerülővel összekötő, 4,6 kilométeres négysávos szakasza. Ezen kívül szervizút, illetve több mint 800 méter új kerékpárút is épül majd.
A hajdúsámsoni polgármester elmondta, hogy az elkerülővel jelentősen csökkent a zaj- és környezetterhelésük, és már most egyre többen költöznek ki hozzájuk Debrecenből. A két település közigazgatási határán a Szikigyakor-Sámsonkerti utcáknál egy buszfordulót is megépítenek, amelynek köszönhetően a DKV Zrt. buszai is fognak közlekedni.
A Mátészalkáig tartó 471-es út 71,5 kilométeres szakaszán az autósok nyugodtabban és tempósabban haladhatnak a felújítási szakasz elkészülése után.
A 471-es számú főút jelenleg épülő üteme nyár végére elkészül. A következő ütem Debrecen belterületén a Mátyás király utcáig tart majd, ami várhatóan 2022-re készül el.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.