A Hajdu-Bihar megyei út a Ke-Víz, a Zemplénkő és az Euroaszfalt közreműködésével lesz biztonságosabb.
Egy hónapja mutattuk be galériával azt, hogy hogyan haladt előre a tavalyi ünnepekig a munka a 48-as út projektjén (a kivitelezők kisebb léptékű feladatokat januárban és februárban is végeztek).
Az Alföld keleti részén futó, Debrecent a romániai határral összekötő 48-as fejlesztése a 3+500-as kilométerszelvénytől (a megyeszékhelytől) a 30+006 kilométerszelvényig (Nyírábrányig) tart. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) 26,5 kilométert érintő beruházásában az eddig túl keskeny útvonal szélesebb lesz, a projektet két részre bontották:
Most ez utóbbi szakaszon indult be a tavaszi időszak eljöttével a nagyobb tempójú építkezés. Március 2-i kezdettel a 7. kilométerszelvénytől kezdve összesen hat helyen, esetenként, 500-700 méter hosszan számíthatnak ideiglenes, félpályás forgalmi korlátozásra az autósok – derül ki a beruházó közleményéből.
A fejlesztésnek több haszna is lesz: a biztonságosabb közlekedés érdekében a baleseti gócpontoknál szintbeni csomópontok épülnek. A párhuzamos szervizutaknak köszönhetően csökken az útcsatlakozások száma, mely szintén megoldást jelent a jelenleg kialakuló balesetveszélyes helyzetekre.
Emellett korábbi információk szerint a projekt elkészültével megvalósulhat a határátkelő teherforgalmának megindítása, ami további lökést adhat a térségnek. A nyírábrányi közúti határátkelőt a teherforgalom számára is átjárhatóvá teszik, jelenleg ugyanis csak a személyforgalom lépheti át a határt, ezért
a térség teherforgalmának nagy kitérőt kell tennie: Csengersimánál és Ártándnál vannak legközelebb közúti teherforgalmi átkelők.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.