A NIF Zrt. beruházásában épülő kerékpáros útvonal a turizmus fellendítése mellett a helyiek közlekedésének fejlődéséhez is hozzájárul.
Az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút komplex fejlesztését kiemelt állami beruházásnak minősítették. Az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tartó kerékpáros-hálózat Magyarországon 420 kilométer hosszan halad a Duna mentén. A Gönyűt Komárommal összekötő mintegy 14 kilométer hosszú kerékpárút az Eurovelo 6 Rajka−Dömös szakaszának része.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában hazai forrásból megvalósuló nettó 2 milliárd forint értékű fejlesztést a STRABAG-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végzi el.
Az új szakasz részben önálló vonalvezetésű, részben a meglévő földutak felhasználásával készül − mezőgazdasági forgalmat is biztosító − vegyesforgalmú kerékpárosbarát útként, illetve önálló kerékpárútként, mindkét esetben aszfaltburkolatú pályaszerkezettel.
A kerékpárút érinti Ács, Nagyszentjános és Gönyű településeket, és csatlakozik a 2015-ben megépült Győr – Gyönyű kerékpárúthoz, így a Győr és Komárom közötti turizmus fellendülése mellett a helyi lakosság közlekedésének fejlődéséhez is hozzájárul.
Az út mellett 735 méter hosszon kerékpáros védőkorlátot helyeznek ki, valamint 300 méter hosszban fejlesztik a gönyűi közvilágítást is.
A szakaszon két híd épül: Ács területén a Concó-patak felett, illetve Nagyszentjános és Gönyű közigazgatási határán pedig a Cuhai-Bakony-eret keresztezi az út vasbeton szerkezetű híddal.
A kivitelezés 2021 júniusában kezdődött. A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a munkák jelenleg 60 százalékos készültségen állnak. Gönyűn 150 méter hosszon megépült a töltés, emellett a közvilágítás alépítménye is elkészült, és további 250 méter hosszban töltésépítés, védőréteg- és szegélyépítés és burkolatalap-építés zajlik. Az 1-es főúttal párhuzamosan a nagyszentjánosi szakaszon a kötőréteg és a padka építése befejeződött, a fennmaradó 1,2 kilométer hosszon töltés- és szegélyépítés történik.
A szakasz Komárom felőli végén, Ács területén, 1,35 kilométeres hosszon elkészült a kopóréteg, és jelenleg a befejező munkálatokat végzik: padkaépítés, tereprendezés, humuszolás, forgalomtechnikai elemek kihelyezése. Ács külterületi szakaszain a védőréteg- és szegélyépítés mellett a burkolatalap építése megkezdődött. A teljes szakaszon földmű-, védőréteg-, padka- és szegélyépítési, továbbá aszfaltozási munkákat végeznek.
Elkészült a Concó-pataknál épülő kerékpáros híd alépítménye, beemelték a hídgerendákat, elkészült a híd pályalemeze, a vasbeton szegély és kiegyenlítő lemezek kivitelezése is megkezdődött. A Cuhai-Bakony-ér feletti kerékpáros híd szerkezete elkészült, a befejező munkák részeként megkezdődött a mederburkolás.
Az Eurovelo 6 kiépítésével Magyarország bekerül az európai kerékpáros turizmus élvonalába. Az útvonal tervezett, illetve folyamatban lévő fejlesztése egyaránt figyelembe veszi a közlekedési, turisztikai, gazdasági, környezetvédelmi szempontokat, és összhangra törekszik az érintett települések fejlesztési szándékaival.
A munka várhatóan 2022. negyedik negyedévére készül el.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.