A NIF beruházásában májusig 108 kilométeren, az év végéig pedig összesen 114 kilométeren haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül.
Az elmúlt években jelentősen megnövekedett a kerékpározást, mint aktív turisztikai formát választók száma, ezért a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló kerékpáros fejlesztések kiemelt jelentőséggel bírnak. Mind közül a leglátványosabb előrehaladást a 205 kilométer hosszú Balatoni Bringakörön tapasztalhatják majd meg a kerékpározók az idei szezonban – derült ki a beruházó május 18-i közleményéből.
Mint írták a Bringakör fejlesztésének célja, hogy a több mint 20 éve kijelölt kerékpáros útvonal felülvizsgálatával, ideális nyomvonal mentén tegyék biztonságossá és komfortossá a közlekedést a biciklis turisták számára.
A Bringakör komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött. A projektet lapunkban folyamatosan nyomonkövetjük, és 2021 végén átfogó beszámolót készítettünk a munkálatokról.
Az elmúlt években több szakasz megújult, sok részen pedig jelenleg is folynak a felújítások, melyek ősszel befejeződnek. Ennek eredményként a tavalyi évhez képest az idei szezon kezdetére további 40 kilométeren újult meg a Bringakör. Májusig 108 kilométeren, az év végéig pedig összesen 114 kilométeren haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül.
A közlemény tájékoztatása szerint jelenleg az útvonal 6,2 kilométeres szakaszán zajlik a kivitelezés. Az év végére így összesen 47,4 kilométeren újítják fel az útvonalat, 51,7 kilométeren felfestik a burkolatjeleket és kihelyezik a tájékoztató- és KRESZ táblákat.
A NIF 2019-ben megkezdett fejlesztéseinek eredményeként az év végére mintegy 15,1 kilométeren tekerhetnek a kerékpárosok biztonságosabban, az autós forgalomtól elválasztva az újonnan kiépített kerékpárúton. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a meglévő körtúra lényegesebben komfortosabbá válik – olvasható a NIF Zrt. sajtóanyagában.
A Bringakör kiindulópontja Balatonalmádinál van, de a Budapest-Balaton biciklis útvonal Balatonakarattyán csatlakozik be a balatoni kerékpárkörútra.
A déli part Balatonakarattyától Balatonboglárig tartó fejlesztése tavaly év végén befejeződött.
Az északi parton a Bringakört érintő Balatonfűzfő-Aszófő nem építési engedélyköteles fejlesztések 2021 tavaszán megkezdett szakaszának harmadik ütemében érintett településeken (Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Csopak, Balatonfüred, Aszófő) 2021. december elején fejeződtek be a munkálatok. Itt aszfaltozási munkákat végeztek, burkolatjeleket festettek fel és útirányjelző táblákat helyeztek ki.
A beruházások folytatásaként 2021 novemberében megkezdődött Balatonakali, Révfülöp, Ábrahámhegy, Badacsonytördemic és Gyenesdiás települések lakóutcáinak felújítása. Balatonakalin a Csárdás utca érintett szakaszát, Révfülöpön a Halász utcát teljes hosszban, Gyenesdiáson az Alsógyenesi településrészen lévő vegyesforgalmú utcát teljesen felújították, felfestették a burkolatjeleket, valamint tájékoztató- és KRESZ táblákat helyeztek ki. Ábrahámhegyen a Park utcán, a Vasút utcán és a Virág utcán, Badacsonytördemicen a Római úton, a Zöldfa utcán és a Debreczenyi Gyula utcán a burkolati hibák kijavítását követően felfestették a burkolatjeleket és kihelyezték a tájékoztató- és KRESZ táblákat is. A beruházás 2022 tavaszára lezárult.
Az Örvényes és Tihany közötti szakasz átépítése is befejeződött, így az elkészült szakaszokon már korlátozások nélkül lehet kerékpározni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.