Három jelentős útfejlesztési projektet készít elő a NIF Kelet-Magyarországon - kiderült, mely cégek végzik el a tervezést.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a kelet-magyarországi útfejlesztéseket előkészítő közbeszerzés eredményét. Eszerint
A Pannonway Építő Kft. feladata a 471-es Nyírmihálydi-Mátészalka közötti szakaszon a 11,5 tonnás burkolatmegerősítés kiviteli terveinek elkészítése mintegy 35 km hosszon. Ebből 22 km külterületi szakasz, 13 km belterületi szakasz. A fejlesztés 2 új körforgalom, 4 db szintbeli vasúti csomópont korszerűsítését, illetve (Nyírbátor és Nyírcsászári között) egy kétoldali különálló öböllel rendelkező tengelysúly-mérő állomás kialakítását is tartalmazza.
A beruházás kapcsolódik a korábban a sok baleset miatt halálútként elhíresült 471-es hajdú-bihari fejlesztéseihez, amelyekről korábban számos cikket közöltünk. Ezek során a 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg.
Szintén a 471-es számú főutat érinti a a nyírbátori elkerülő előkészítése: ennek során a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. feladata az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése. A projektben az elkerülő nyugati-, déli,- és keleti szakaszait tervezik meg.
A hirdetmény szerint egy kétsávos másodrendű országos főút jön létre 13,5 kilométeren, új nyomvonalon. Ebből mintegy 5,5 km lesz a nyugati elkerülő szakasz és mintegy 8 km a déli-, illetve keleti- elkerülő szakasz.
A 451-es főút Kiskunfélegyháza-Szentes szakaszán az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. az alábbi részfeladatokat készíti elő:
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.