2024.04.25, Csütörtök

Hirdetés

A halálút nyírségi szakasza is megújul, szabolcsi és kiskunsági település kap elkerülőt
Illusztráció - Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

A halálút nyírségi szakasza is megújul, szabolcsi és kiskunsági település kap elkerülőt

magyarepitok.hu

2022.06.03. 18:33 - Hegedűs Gergely

Három jelentős útfejlesztési projektet készít elő a NIF Kelet-Magyarországon - kiderült, mely cégek végzik el a tervezést.

Hirdetés

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közzétette a kelet-magyarországi útfejlesztéseket előkészítő közbeszerzés eredményét. Eszerint 

  • a 471-es főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei 35 kilométeres szakaszának felújítását a Pannonway Építő Kft.;
  • a 13,5 kilométeres nyírbátori elkerülő megépítését a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft.;
  • a 451-es főút Kiskunfélegyháza és Szentes közötti 22,2 kilométeres szakaszának fejlesztését, illetve a 4 kilométeres gátéri elkerülő megépítését az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. tervezheti meg. 


A hajdú-bihari 31 kilométer után most a szabolcsi 35 kilométer van a középpontban a 471-esen

A Pannonway Építő Kft. feladata a 471-es Nyírmihálydi-Mátészalka közötti szakaszon a 11,5 tonnás burkolatmegerősítés kiviteli terveinek elkészítése mintegy 35 km hosszon. Ebből 22 km külterületi szakasz, 13 km belterületi szakasz. A fejlesztés 2 új körforgalom, 4 db szintbeli vasúti csomópont korszerűsítését, illetve (Nyírbátor és Nyírcsászári között) egy kétoldali különálló öböllel rendelkező tengelysúly-mérő állomás kialakítását is tartalmazza.

A beruházás kapcsolódik a korábban a sok baleset miatt halálútként elhíresült 471-es hajdú-bihari fejlesztéseihez, amelyekről korábban számos cikket közöltünk. Ezek során a 471-es a hajdú-bihari megyehatártól a 4-es főút debreceni csatlakozásáig összesen 31,8 kilométeren újul meg.


Több mint 13 kilométernyi másodrendű főút épül

Szintén a 471-es számú főutat érinti a a nyírbátori elkerülő előkészítése: ennek során a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft. feladata az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése. A projektben az elkerülő nyugati-, déli,- és keleti szakaszait tervezik meg.

A hirdetmény szerint egy kétsávos másodrendű országos főút jön létre 13,5 kilométeren, új nyomvonalon. Ebből mintegy 5,5 km lesz a nyugati elkerülő szakasz és mintegy 8 km a déli-, illetve keleti- elkerülő szakasz.


A 451-est ki is szélesítik a felújítás mellett

A 451-es főút Kiskunfélegyháza-Szentes szakaszán az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. az alábbi részfeladatokat készíti elő:

  • a főút teljes szakaszának 11,5 tonnára burkolatmegerősítése 22,2 km hosszban, szükség szerinti 12,0 méteres koronaszélességre történő szélesítése;
  • A 451-es főút Gátért északról elkerülő szakaszának kiépítése, új nyomvonalon 4 km hosszban, két végén egy-egy új körforgalmú csomóponttal, továbbá három új körforgalmú csomópont kialakítása;
  • párhuzamos kerékpárút kiépítése 20,5 km hosszban, a meglévő kerékpárút felújítása 1,5 km hosszban;
  • egy új kerékpáros híd, és két új kerékpáros aluljáró létesítése;
  • az útszakaszon meglévő hidak szigetelésig történő felújítása;
  • az 5-ös főútnál található kezdőszelvénytől az M5-ös autópályával kapcsolatot biztosító 542-5402 utak 2,5 km-es szakaszának kopóréteg felújítása;
  • négy szintbeli vasúti keresztezés felújítása, egy pár tengelysúlymérő hely kialakítása.
ÚtépítésútfelújításPannonway Építő Kft.Uvaterv Zrt.471-esVia Futura Kft.NyírbátorMátészalkaKiskunfélegyháza

Hírlevél

Hirdetés