A NIF Zrt. beruházásában zajló két projekthelyszínen, Látránynál a Strabag, Kaposfürednél pedig a Duna Aszfalt megbízásában zajlik a kivitelezés.
A 67. sz. főút Kaposvárra vezető, középső 33,2 kilométeres szakaszának fejlesztése 2019. végén valósult meg a Strabag-csoport és a Soltút Kft. kivitelezésében. Ezt követően már csak az útvonal északi és a déli végén volt szükség további fejlesztésekre annak érdekében, hogy a Balatontól megszakítás nélkül lehessen 2x2 sávon haladni Kaposvárig.
A szintén NIF Zrt. beruházásában zajló két projektnél már javában folynak a munkálatok. A Balaton-közeli látrányi elkerülőn a Strabag Általános Építő Kft. dolgozik mintegy 10,2 kilométer hosszú útszakaszon, a közvetlenül Kaposvár közelében fekvő kaposfüredi elkerülőnél pedig a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épül 3,14 kilométernyi útszakaszon a meglévő 2x1 sáv bővítése.
A 2021. augusztus végén rajtolt Látrány elkerülő projekt keretében a már meglévő 2x1 forgalmi sávos főutat építik át 2x2 sávos, fizikai elválasztású főúttá.
A fejlesztés során az út szelvényezés szerinti jobb oldalán építik meg az új pályát, tekintettel arra, hogy a bal oldalon magas természetvédelmi értékű, Natura2000 besorolású területek fekszenek. A térség mezőgazdasági területeinek gazdaságos megközelíthetősége érdekében, a meglévő úthálózathoz kapcsolódva földutak is létesülnek.
A beruházás részeként az M7 autópálya és a 67. sz. főút csomópontjának szintbeni alcsomópontját turbókörforgalommá építik át, mely a hagyományos helyett dinamikus világítást kap. A rendszer előnye, hogy kizárólag akkor kapcsol teljes fényerőre, amikor csomópontban aktív forgalom tapasztalható.
A szakaszon két vadátjárót építenek ki, illetve egy különszintű csomópont is létesül a 6514. j. összekötő úton, Visznél. Rádpusztánál a szintbeni csomópont átépítésének következtében lehetővé válik a településrészre történő közvetlen lehajtás.
Jelenleg az újonnan épülő, jobb oldali pályán zajlik a kivitelezés. A töltésalapozási munkák javarészt mindenhol elkészültek, ez alól kivételt képeznek azok a területek, ahol közműkiváltások szükségesek. A következő munkafázisban töltésépítésre kerül sor.
A fentieken túl az eddig használt, szelvényezés szerinti bal pályán kopóréteg cserét végeznek, illetve helyenként elvégzik a kötőréteg cseréjét is.
A szerkezeti cölöpalapozások elkészültek, továbbá folyamatban vannak a cölöpösszefogó gerendák, hídfők építési munkái. A viszi csomópontban a Tetves-patak feletti műtárgy acél hullámlemez szerkezete elkészült, a patakot hamarosan visszaterelik az eredeti medrébe. Ugyanitt szintén elkészült a csomópont környezetében lévő, a főpálya alatti Tetves-patak átvezetést biztosító műtárgy pályalemez betonozása.
A rádpusztai lehajtónál épülő műtárgynál a Strabag saját gyártású hídgerendát épít be, ennek a folyamatnak az előkészítése már a végéhez közeledik. A gerendák beemelésére várhatóan júniusban kerül sor.
Szinte mindegyik műtárgy esetében a nyár legvégére, kora őszre várhatóan megtörténik a gerendák beemelése, ezzel együtt pedig kezdetét veszi a pályalemezek betonozása.
A kivitelezés várhatóan 2024 februárjában ér véget.
2021 májusában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében vette kezdetét a 67. sz. út Kaposvárhoz közelebbi, déli szakaszán.
A NIF Zrt. információi szerint a fejlesztés keretében a meglevő 2x1 sávos elkerülő 2x2 sávosra történő bővítése valósul meg mintegy 3,14 kilométer hosszon, 110 km/h tervezési sebességgel.
Az elkerülő felett egy új híd épül, mely a 6709. j. utat, valamint a gyalogos és kerékpáros forgalmat vezeti át a 67. sz. főút felett az Állomás utcánál, illetve fel- és lehajtási lehetőséget biztosít ugyan ezekre az útszakaszokra Kaposvár irányából. A munka részét képezi még az üzemi hírközlő hálózat kiépítése is a 67. sz. főút korábban megépült 2x2 sávos szakaszán is.
Lapunk a munkálatokról megtudta:
A kivitelezés első szakaszában megtörténtek a szükséges közműkiváltások, az előkészítő- és földmunkák, jelenleg az elkerülő út 2x2 forgalmi sávra bővítése során a burkolatépítési munkákat végzik. Az Állomás utca keresztezésénél, a korábbi körforgalom helyén tervezett felüljárón a befejező munkák zajlanak, az új műtárgyat a Kaposfüred és Juta közötti forgalom számára várhatóan már a nyáron megnyithatják.
A teljes projekt várhatóan 2023 májusára ér véget.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.