A NIF Zrt. beruházásában zajló két projekthelyszínen, Látránynál a Strabag, Kaposfürednél pedig a Duna Aszfalt megbízásában zajlik a kivitelezés.
A 67. sz. főút Kaposvárra vezető, középső 33,2 kilométeres szakaszának fejlesztése 2019. végén valósult meg a Strabag-csoport és a Soltút Kft. kivitelezésében. Ezt követően már csak az útvonal északi és a déli végén volt szükség további fejlesztésekre annak érdekében, hogy a Balatontól megszakítás nélkül lehessen 2x2 sávon haladni Kaposvárig.
A szintén NIF Zrt. beruházásában zajló két projektnél már javában folynak a munkálatok. A Balaton-közeli látrányi elkerülőn a Strabag Általános Építő Kft. dolgozik mintegy 10,2 kilométer hosszú útszakaszon, a közvetlenül Kaposvár közelében fekvő kaposfüredi elkerülőnél pedig a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épül 3,14 kilométernyi útszakaszon a meglévő 2x1 sáv bővítése.
A 2021. augusztus végén rajtolt Látrány elkerülő projekt keretében a már meglévő 2x1 forgalmi sávos főutat építik át 2x2 sávos, fizikai elválasztású főúttá.
A fejlesztés során az út szelvényezés szerinti jobb oldalán építik meg az új pályát, tekintettel arra, hogy a bal oldalon magas természetvédelmi értékű, Natura2000 besorolású területek fekszenek. A térség mezőgazdasági területeinek gazdaságos megközelíthetősége érdekében, a meglévő úthálózathoz kapcsolódva földutak is létesülnek.
A beruházás részeként az M7 autópálya és a 67. sz. főút csomópontjának szintbeni alcsomópontját turbókörforgalommá építik át, mely a hagyományos helyett dinamikus világítást kap. A rendszer előnye, hogy kizárólag akkor kapcsol teljes fényerőre, amikor csomópontban aktív forgalom tapasztalható.
A szakaszon két vadátjárót építenek ki, illetve egy különszintű csomópont is létesül a 6514. j. összekötő úton, Visznél. Rádpusztánál a szintbeni csomópont átépítésének következtében lehetővé válik a településrészre történő közvetlen lehajtás.
Jelenleg az újonnan épülő, jobb oldali pályán zajlik a kivitelezés. A töltésalapozási munkák javarészt mindenhol elkészültek, ez alól kivételt képeznek azok a területek, ahol közműkiváltások szükségesek. A következő munkafázisban töltésépítésre kerül sor.
A fentieken túl az eddig használt, szelvényezés szerinti bal pályán kopóréteg cserét végeznek, illetve helyenként elvégzik a kötőréteg cseréjét is.
A szerkezeti cölöpalapozások elkészültek, továbbá folyamatban vannak a cölöpösszefogó gerendák, hídfők építési munkái. A viszi csomópontban a Tetves-patak feletti műtárgy acél hullámlemez szerkezete elkészült, a patakot hamarosan visszaterelik az eredeti medrébe. Ugyanitt szintén elkészült a csomópont környezetében lévő, a főpálya alatti Tetves-patak átvezetést biztosító műtárgy pályalemez betonozása.
A rádpusztai lehajtónál épülő műtárgynál a Strabag saját gyártású hídgerendát épít be, ennek a folyamatnak az előkészítése már a végéhez közeledik. A gerendák beemelésére várhatóan júniusban kerül sor.
Szinte mindegyik műtárgy esetében a nyár legvégére, kora őszre várhatóan megtörténik a gerendák beemelése, ezzel együtt pedig kezdetét veszi a pályalemezek betonozása.
A kivitelezés várhatóan 2024 februárjában ér véget.
2021 májusában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében vette kezdetét a 67. sz. út Kaposvárhoz közelebbi, déli szakaszán.
A NIF Zrt. információi szerint a fejlesztés keretében a meglevő 2x1 sávos elkerülő 2x2 sávosra történő bővítése valósul meg mintegy 3,14 kilométer hosszon, 110 km/h tervezési sebességgel.
Az elkerülő felett egy új híd épül, mely a 6709. j. utat, valamint a gyalogos és kerékpáros forgalmat vezeti át a 67. sz. főút felett az Állomás utcánál, illetve fel- és lehajtási lehetőséget biztosít ugyan ezekre az útszakaszokra Kaposvár irányából. A munka részét képezi még az üzemi hírközlő hálózat kiépítése is a 67. sz. főút korábban megépült 2x2 sávos szakaszán is.
Lapunk a munkálatokról megtudta:
A kivitelezés első szakaszában megtörténtek a szükséges közműkiváltások, az előkészítő- és földmunkák, jelenleg az elkerülő út 2x2 forgalmi sávra bővítése során a burkolatépítési munkákat végzik. Az Állomás utca keresztezésénél, a korábbi körforgalom helyén tervezett felüljárón a befejező munkák zajlanak, az új műtárgyat a Kaposfüred és Juta közötti forgalom számára várhatóan már a nyáron megnyithatják.
A teljes projekt várhatóan 2023 májusára ér véget.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.