A munkát a NIF megbízásából a Strabag végzi.
Már jelentősen előre haladt a Balatonra tartó turisták és a veszprémiek számára is kiemelten fontos projekt: a megyeszékhely elkerülőjének fejlesztése.
A fontos nyugat-magyarországi beruházás során a veszprémi elkerülő dugókat okozó kereszteződéseiben, a Litéri és a Füredi csomópont közötti 7,5 km-es szakaszt építik át olyan módon, hogy külön szintű csomópontokat alakítanak ki, illetve a korábbi kétsávos és 2+1 sávos szakaszokat egyaránt négysávosra bővítik.
A projekten a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. dolgozik és június végén fontos részelemet adtak át a forgalomnak: akkor a Füredi úti csomópont újult meg.
A NIF legutóbbi közleménye arról tájékoztat, hogy a régi Budapesti csomópont lezárására van szükség, mert a munkálatok ezt a részt is érintik. Mint írják, július 25-ével kezdve várhatóan egy hétig lezárnak két forgalmi ágat, így a a Győr felől érkezők a csomópont többi ágát felhasználva érhetik majd el Veszprém irányába a Budapesti utat. A beruházó tájékoztatása szerint várhatóan egy hét lesz az ideiglenes lezárás időtartalma.
Korábban a Strabag által kivitelezett elkerülő-fejlesztés kapcsán arról írtunk, hogy 2021 decemberében már elkészült az első szakasz a Litéri csomópont és a Budapesti csomópont között:
itt mintegy két kilométeren kétszer kétsávos út épült, melyet ebben a turistaszezonban már használnak is a közlekedők.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.