2024.12.05, Csütörtök
Elérte a magyar tengert a BuBa – A fővárostól a Balatonig lehet eljutni kerékpárral
Szarka Dávid/magyarepitok.hu

Elérte a magyar tengert a BuBa – A fővárostól a Balatonig lehet eljutni kerékpárral

magyarepitok.hu

2022.08.26. 13:26 - Kolinek Nóra

A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló 108 kilométer hosszú Budapest − Balaton kerékpáros útvonal kiépítésének célja, hogy Budapestről el lehessen jutni kerékpárral a Balatonra.

Hirdetés

Átadták a Budapest − Balaton kerékpáros útvonal Székesfehérvár − Balatonakarattya szakaszát. Ahogy azt korábban megírtuk az útvonal teljes, 108,2 kilométeres hosszából júniusban forgalomba helyezték a Budapesttől Etyekig tartó szakaszt, július óta Etyekről egészen a Velencei-tóig, augusztus 26-tól pedig már Balatonakarattyáig el lehet jutni a fővárosból kerékpárral.

A 27,4 kilométer hosszú szakasz átadásával könnyebben érik el a környéken élők is úti céljaikat, és biztonságosabban, kényelmesebben lehet megközelíteni a magyar tengert.

Szarka Dávid/magyarepitok.hu

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósult szakasz négy részből áll:

  • a szakasz első eleme a Székesfehérvári bevezetés, mely a Kisfalud városrész és Székesfehérvár lakott területe, a Budai úti kerékpárút között teremtett kapcsolatot. Az 1,8 km hosszú, 3,3 m széles új kerékpárúton a 7. sz. főút biztonságos keresztezése érdekében új kerékpáros aluljáró épült meg, a Strabag Építő Zrt. kivitelezésében;
  • a Székesfehérvártól Polgárdiig tartó 16,75 kilométeres rész-szakasz a REASZFALT Kft.,
  • a Polgárdi és 710-es főút közötti 10,4 kilométeres rész-szakasz a Hazai Építőgép Társulás Kft.,
  • a 710. sz. főút-Balatonakarattya közötti 1,29 kilométeres rész-szakasz pedig a Magyar Alagútépítő és Bányászati Kft. munkájával valósult meg.

Ez utóbbi rész-szakasszal éri el az útvonal a Balatont, és a településen csatlakozik a Balatoni Bringakörhöz.

Térkép: NIF Zrt.

Az eseményen Szentkirályi AlexandraMagyarország Kormányának szóvivője elmondta: Ma már ki lehet jelenti, hogy jobb döntés kerékpárral Budapestről lejönni a Balatonhoz, mint autóval. Nem kell számolni az esetleges dugóval. A kormány célja volt, hogy  az ország egyre több részén jó minőségű kerékpárutak épüljenek. Erre a célra 2010 óta évi 10-12 milliárd forintot költöttünk. A tavalyi év rekord volt a hazai kerékpározás szempontjából. Az EU- n belüli 16 %-os arányunkkal a harmadik helyezett vagyunk. Nagyon jó, ha ehhez a lelkesedéshez az infrastruktúra is adott. A mai nap ismét hozzátett valamit ehhez a törekvéshez.”

 

 

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkára kiemelte: 2011-ben született döntés arról, hogy meg kell építeni a Budapest-Balaton kerékpárutat. Azóta eltelt 11 év, így bátran ki merem jelenti, hogy a kerékpáros közösség ezt a napot várta a legjobban. Nagy öröm számomra, hogy ennek a beruházásnak köszönhetőn néhány héttel meg tudjuk hosszabbítani a turisztikai szezont itt a Balatonnál. A kerékpárút festői szépségű utakon visz. A szakasz mentén fekvő települések számára pedig óriási lehetőséget jelent a nyomvonal közelsége.”

 

 

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese azt emelte ki, hogy fontos számukra a biztonságos kerékpáros közlekedés, ezt szem előtt tartva építették meg a vasúti átkelőket a kerékpárosok számára.

 

 

Galéria

ÚtépítésNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)BalatonakarattyaBudapest-Balaton kerékpárútkerékpáros fejlesztésReaszfalt Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.Hazai Építőgép Társulás Zrt.Magyar Alagútépítő és Bányászati Kft.Strabag

Hírlevél

Hirdetés