A Debreceni Mélyépítő, a KE-VÍZ és a Zemplénkő konzorciuma 1,8 kilométernyi úton dolgozik a NIF megrendelésében.
Márciusban rajtolt el a Debrecen és térsége úthálózatának fejlesztéseinek sorába illeszkedő projekt, a 471-es út a megyeszékhely belterületén futó szakaszának 2x2 sávosra alakítása. Szeptember 22-én a Építési és Beruházási Minisztérium megbízásából beruházó
NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint a város vezetése sajtótájékoztatón mutatta be a Debreceni Mélyépítő Holding Kft., a KE-VÍZ 21 Zrt. és a Zemplénkő Kft. kivitelezésében megvalósuló projekt előre haladását.
Mint a NIF sajtközleményéből kiderült, a fő elemként 1,8 kilométernyi út bővítését magába foglaló projekt újabb kivitelezési szakaszához érkezett. Részletesen fel is sorolják a projektelemeken végzett munkálatokat.
Eszerint tavasszal a szegélyépítési munkálatokkal indult el a kivitelezés a Kard- és a Diadal utcában. A szeptemberben kezdődő munkák burkolatmarással indulnak az Acsádi út 1060 m hosszán a Sámsoni út irányából. Ugyanilyen jellegű munkák kezdődnek meg a már említett Kard- és a Diadal utcában is.
A burkolatmarás tervezetten egy munkanapot vesz igénybe, ezt követően lokális pályaszerkezet építéssel és padka rendezéssel folytatódik az útépítés. Az aszfaltozási munkákat követően a vízelvezetéssel és tereprendezéssel zárul majd a felújítás.
Mivel a jelenlegi 2×1 sávos szakaszon még nincs jelzőlámpás forgalomirányítás a hiányosság kiküszöbölésére a 2×2 sávosra bővítés során 8 jelzőlámpás csomópont épül ki
a Budai Nagy Antal utcánál, a Kard utcánál, az Acsádi úton, a Kapitány utcánál, a Lovas utcánál, a Kőrösi Csoma Sándor utcánál, a Simon István utcánál és a rendőrségi telephely bejáróútnál. A négysávosításhoz kapcsolódóan a többi városi utca, illetve gyűjtőút csatlakozásának jelzőlámpás csomóponttá történő áttervezését is elvégzik.
A főúttal párhuzamosan kétirányú szervízutat építenek ki a Kapitány utcától a Lovas utcáig és a Kőrösi Csoma Sándor utcától a Nyírbátor utcáig.
Az eseményen Papp László, Debrecen polgármestere beszédében elmondta: „2021 után 2022 is a közlekedésfejlesztés éve Debrecenben, hiszen a város számos pontján a lakosság által igényelt fejlesztések indulnak meg, zajlanak vagy fejeződnek be.” Tasó László, helybeli országgyűlési képviselő a 8 darab újonnan elkészülő jelzőlámpás kereszteződés fontosságát emelte ki beszédében.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.