A bekötő út első része még az M80-as autóúttal együtt, uniós forrásból megépült; ezt teszi teljessé a hazai forrású fejlesztés a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében.
Már az aszfalt kopórétege is elkészült a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő szentgotthárdi keleti elkerülőn – értesült a magyarepitok.hu. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a határmenti város keleti elkerülőjének hiányzó szakaszát valósítják meg, amely az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes kétsávos szakaszához kapcsolódik.
A nettó 555 millió forintos szerződéses értékű projektben egy 270 méter hosszú kétsávos út épül meg, valamint egy 10 méter hosszú, a Rábafüzesi-patak felett átívelő közúti felüljáró, csatlakozva a korábban létrejött ipari úthoz. A tavaly decemberben elkezdett munkálatokat várhatóan idén decemberben fejezik be.
A beruházás jelentőségét az adja, hogy általa közvetlen közúti kapcsolat létesül Szentgotthárd és a település ipari parkja, valamint az M80-as autóút között. A projekt előzményeként a bekötő út első – Rábafüzesi-patakig elérő - 190 méteres része még az M80 autóúttal együtt, uniós forrásból megépült; ezt teszi teljessé a mostani, hazai forrású fejlesztés.
A NIF Zrt. által megadott információk szerint a lapunk által legutóbb májusban bemutatott projektben a Rábafüzesi-patak megépült felüljáróján már elkészült a hídszegély melletti öntött aszfalt kiöntés is. Emellett folyamatban van a híd alatti rézsű kőburkolat készítése, a híd vizsgáló lépcsőinek elhelyezése, a rézsűk humuszolása és füvesítése, valamint a híd és a csatlakozó út szalagkorlátjainak az építése is. A beruházásban az útszakaszhoz kapcsolódó közvilágítási, vízvezeték és szennyvízhálózat is megvalósul.
A NIF beszámolója szerint a projekt legnagyobb kihívását maga a 12 hónapos, viszonylag rövid megvalósítási idő adja, melyben az egyes munkafolyamatok – közműépítés, hídépítés, útépítés – bizonyos részeinek precíz összehangolására van szükség.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.