A körforgalmaknál a térkövezés zajlik, az út mentén pedig a földárkok kialakítása az STR Mély- és Magasépítő kivitelezésében.
Az ütemtervnek megfelelően haladnak a Mosonmagyaróvárat elkerülő, déli tehermentesítő út munkálatai - írta közleményében a beruházó NIF Zrt. A kivitelezést a Strabag cégcsoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végzi nettó 4 milliárd 598 millió forint értékben. A projektben a 86-os főút Mosonmagyaróvár belterületi szakaszát új nyomvonalra helyezik.
A beruházásban ennek érdekében 2635 méter hosszan teljesen új utat építenek ki, a 285 méter hosszú Kenyérgyári úti szakaszon pedig a meglévő út nyomvonala másodrendű belterületi főúti paraméterekkel valósul meg. Legutóbb júliusban írtunk a projektről, akkor az elkerülő újonnan épülő, úgynevezett zöldmezős szakaszán már zajlott az alapozás.
Az érintett útszakaszon 3 körforgalom épül az 1-es és a 86-os főúti csomópontokban, illetve a főpálya 0+755 kilométerszelvényében. A körforgalmak területén jelenleg szegélyépítési és térkövezési munkálatok zajlanak, továbbá az 1. számú főútnál épülő körforgalomban rézsűképzési és rézsűburkolási feladatokat végeznek.
A beruházás során összesen 1400 m kerékpárút fog megépülni, mely kivitelezése szintén elkezdődött az 1. sz. főútnál épülő körforgalom térségében. A projekt azon szakaszán, amely korábban mezőgazdasági művelés alatt állt, a jelenleg védőréteg szinten lévő út vízelvezetését szolgáló földárkok kialakítása folyik.
Az 1. számú vasútvonal felett megépülő gerendahídhoz a gerendákat augusztusban már beemelték, jelenleg pályalemez építési munkálatokat folytatnak. Megkezdődött a hídhoz kapcsolódó gabion támfal építése is, mely komoly szakmai kihívást jelent, mivel a legnagyobb támfal magassága 10 méter lesz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.