A NIF beruházásában Farmoson a KM Építő, Tápiószentmártonban pedig a Duna Aszfalt dolgozott.
Többször beszámoltunk már arról a közlekedésfejlesztési projektsorozatról, melynek során Közép-Magyarország közúti vasúti átkelőin dolgoztak a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából. A hat részes projektben korábban Ceglédbercelen, Mendén, Sásdon (a HE-DO Kft. munkájával) és Sárbogárdon (a SWIETELSKY Magyarország Kft. kivitelezésében) készültek el eddig megújult utak és közlekedési csomópontok).
Most a Pest megye keleti határa közelében fekvő Farmoson tartottak sajtótájékoztatót, melyen bejelentették, hogy mind Farmos, mind pedig a közeli Tápiószentmárton hasonló projektjei is sikeresen zárultak.
A farmosi beruházásban a közúti útvonal korrekciója, az útátjáró megszüntetése és új létesítése, illetve a 120. számú vasútvonal 311-es főút csomópontjánál felhagyott közút rendbetétele történt meg a KM Építő Kft. munkájával.
Az útátjáró és útkorrekciós munkálatok során a 311-es főútat új nyomvonalra helyezték mintegy 1000 m egybefüggő hosszon, 2×1 forgalmi sávval, 7,5 m burkolattal és 11 m koronaszélességgel. Megépítették továbbá a 311-es főút új nyomvonala mellett a Vasút soron az új pályaszerkezetet mintegy 340 méter egybefüggő hosszon 3,5 m burkolat- és 5,5 m koronaszéleséggel, továbbá kiépült 20 db burkolt kapubejáró, más munkák mellett. A 311-es főút régi nyomvonalát is rekultiválták.
Ami a vasút- és biztosítóberendezési munkákat illeti, Farmoson elkészült egy új, félsorompóval kiegészített, kétoldali fénysorompó biztosítású közúti-vasúti átjáró, a korábbi közúti átjárót pedig elbontották. A bal vágányban az 558+50- 565+00, a jobb vágányban az 559+00- 564+00 szelvények közötti vágányszakaszon magassági beállítási és irányszabályozási munkákat végeztek.
Tápiószentmártonban pedig szintén a 311-es főút mintegy 700 méternyi egybefüggő új nyomvonalát alakította ki a Duna Aszfalt Zrt., a 120-as számú vasútvonal és az út kereszteződésében lévő vasúti átjárót és -pályát szintén átépítették. Megépült továbbá 3 db kétéltű átjáró. 2 földútcsatlakozás valamint 502 méter hosszan párhuzamos földutat építettek.
Emellett egy 508 m hosszú, 2×1 forgalmi sávos gyűjtőút épült, 6,5 m széles burkolattal, kiemelt szegélyek között, egyoldali járdával valamint közvilágítás telepítésével. A fejlesztéshez kapcsolódóan többek között még 43 férőhelyes P+R parkoló épült, amihez továbbá 48 kerékpárnak elegendő fedett, B+R tároló is társult.
A beruházás ezen szakaszán szintén számos vasút- és biztosítóberendezési munka valósult meg: a közúti-vasúti átjáró biztosítás módja nem változott, a berendezéseket az átépülő keresztezésben helyezték el. Az útátjáró melletti, meglévő gyalogos áthívólámpás átjárót a beavatkozás nem érintette. A peron túlvégén, új, integrált gumielemes gyalogos átjárót létesítettek, terelőkorlátos, áthívólámpa jelzőberendezéses biztosítással ellátva. Végezetül pedig a kétoldali peronvilágítás 3-3 oszloppal lett hosszabb.
Az eseményen felszólalt többek között Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese és Czerván György, a térség országgyűlési képviselője, illetve Kiss Boglárka a NIF Zrt. szóvivője.
Nyul Zoltán kiemelte: a fejlesztések mindegyikében úgy kellett a vasút-közút szintbeni kereszteződésekben az utak hosszszelvényét kialakítani, hogy a vasúti átjárón közlekedő bármilyen korlátozás, illetve útvonalengedély nélkül közlekedő jármű biztonságosan, fennakadás nélkül tudjon áthaladni. A hat projektelemből álló támogatási Szerződés bruttó összege: 5 314 987 008 Ft. Ebből az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatása: 4 199 179 073 Ft.
Czerván György elmondta: Mindkét projektről elmondható, hogy remek együttműködéssel valósultak meg a beruházó, a kivitelező és az önkormányzatok között. Hozzátette: a tervezés során a lakosság minden kérését beépítették a kivitelezésbe. A fejlesztések azonban nem érnek véget, hamarosan átadják a 31. sz. főút térséget érintő felújítását és már elindult a 311. sz főút átépítésének tervezése is 21 kilométer hosszan a hozzá kapcsolódó kerékpárúttal együtt.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.