A Colas a Magyar Közút megbízásából építkezett.
Átadták a hónap elején Rábapatonát és Koroncót a 85-ös főúttal összekötő, több mint hét kilométer hosszon felújított útszakaszt, amely 1,8 milliárd forint ráfordításával készült el a Magyar falu program keretében a Colas Út Zrt. kivitelezésében.
Szilvai József Attila, a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az eseményen elmondta, hogy a felújítás során új kopó- és kötőrétegeket építettek be, a gyengébb teherbírású szakaszokon pedig teljes pályaszerkezet-cserét hajtottak végre. Hozzátette: a munka során
a Kepés-Lesvári-csatorna felett átvezető, 1952-ben épült hidat teljesen elbontották és új vasbeton hidat építettek, valamint felújították a belterületi szakaszon található négy buszöbölpárt. A vezérigazgató tájékoztatása szerint ez év végéig mintegy 960 kilométernyi mellékút teljes körű felújítása valósult meg külső kivitelezők bevonásával.
Molnár Nagy Béla, a háromezer lakosú község polgármestere elmondta, hogy az utolsó komolyabb útfelújítás 35 éve történt ezen a szakaszon, amely egyrészt Rábapatona és Koroncó összeköttetését biztosítja a 85-ös úttal, másrészt elkerülő útként szolgál Rábaköz és Sokoróalja között, összekötve a 85-ös és 83-as utat.
Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos, a térség országgyűlési képviselője a létesítmény átadása előtt elmondta, hogy a program keretében több mint 3000 kilométernyi alsóbbrendű utat újítottak fel Magyarországon.
A képviselő kiemelte,
a Magyar Közút az a szervezet, amellyel a Magyar falu program lebonyolításában a leginkább gördülékenyen tudtak együttműködni.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.