Átalakíttatná a Horgosi út és a Tompai kapu út kereszteződését, illetve a környékét a szegedi önkormányzat, amire pályázatot írtak ki.
Pályázatot írt ki a szegedi önkormányzat a Horgosi út–Tompai kapu út csomópont áttervezésére – derül ki a delmagyar.hu cikkéből. A munka érintené a Vadkerti teret is. A felhívásban az szerepel, hogy a pályázat nyertesének meg kell terveznie a Horgosi út–Tompai kapu út–Vadkerti téri csomópont kialakítását.
Természetesen figyelembe kell venni a környező ingatlanok megközelíthetőségét, biztosítani kell a gyalogos- és kerékpáros közlekedést is. Lehetőleg növelni kell a zöldterületet. Emellett a P+R parkolót, gyalogátkelőt és új buszöblöt is kell tervezni.
A pályázati kiírás legfontosabb része, hogy a város, ha lehet körforgalmat szeretne, de egy jelzőlámpás vázlatterv is készül, hogy össze lehessen hasonlítani a két lehetőséget. Szintén fontos, hogy a jelenlegi buszfordulót megszüntetik és áthelyezik a belváros felé, a volt tanpálya mellé.
Megszüntetnék a Tompai kapu úton a Martonosi utcánál lévő gyalogátkelőhelyet is. Helyette az új buszöbölhöz közelebb az Alsó-Nyomás sornál kellene újat kialakítani. Meg kell vizsgálni a környezet burkolatait, és ha szükséges, azokat is fel kell újítani, de szintén szükség van a mostani közvilágítási hálózat fénymérésére, hogy megfeleljen a szabványoknak.
A tervező feladata az építési engedély és egyéb szükséges engedélyek beszerzése is. A beérkezett ajánlatokat március 9-én bontják fel. A munka kezdetétől pedig a nyertesnek összesen 150 napja lesz a kivitelezésre.
Korábban már beszámoltunk egy szegedi beruházásról, mely a Délút és a Colas konzorciumában valósult meg. A beruházás során az új utak építése és a régiek felújítása, kiszélesítése mellett kerékpársávokat is kialakítottak, valamint önálló kerékpárút is készült.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.