A Colas és az Egomax kivitelezésében, a Magyar Közút beruházásában készült el a híd.
Átadták a 27-es főút Bódva-hídját, mely már nem tudta a térség igényeit kiszolgálni és 2018-ban meg is rongálódott. A Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei híd helyreállítását, vagyis a vasbeton felszerkezet (vagyis az áthidaló rész) cseréjét, illetve az alépítmények szélesítését a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a Colas Közlekedésépítő Zrt. és az Egomax Kft. végezte el.
Május 12-én a helyszínen tartott ünnepélyes átadáson Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) államtitkára kifejtette: a szendrőládi Bódva-híd építése az idei év egyik kiemelkedő fejlesztése költségét és a közlekedésben betöltött szerepét tekintve egyaránt.
Aláhúzta:
az ÉKM kiemelt figyelmet fordít a vidék fejlesztésére és egyes régiók felzárkóztatására. A vidék fejlődése az egész ország javát szolgálja, ez a fejlődés az úthálózat minőségének javulásában is tetten érhető. Ebből a szempontból az elmúlt időszak egyik legnagyobb nyertese Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, ahol 2010 óta a teljes úthálózat egyharmada, csaknem 1000 kilométer út újult meg
- fogalmazott az államtitkár. Jelezte: a tárca folytatja a megkezdett munkát, amiről tanúskodik, hogy tavaly országszerte 966 kilométernyi, többségében mellékút felújítása készült el.
Ágh Péter a térség másik fontos projektjeként említette a Sajószentpéter-Berente elkerülő út jelenleg is tartó építését. Jelezte: az új nyomvonalú, 10 kilométer hosszú, kétszer egysávos főúton 8 új híd létesül, a beruházást a tervek szerint 2024 első negyedévében adják át. Erről a projektről, melyet a HE-DO Csoport és a Soltút Kft. közös generálkivitelezésében valósítanak meg, lapunkban szintén folyamatosan beszámolunk.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatójának tájékoztatása szerint az új átkelő a szabványoknak megfelelő, 80 tonna teherbírású lett, ami nagyban segíti a térség ipari és agrárvállalkozásainak további fejlődését. Reményét fejezte ki, hogy a szakmai és társadalmi igények összehangolásával "a nehéz idők ellenére is folytatódhat az útfelújítási dömping".
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.