A beruházás jelentős részén a HE-DO és a Soltút konzorciuma, egy másik alprojekten pedig a STRABAG töltötte be a fővállalkozói szerepet.
A tervezett 2024. januári határidő megelőzve, karácsonyra elkészült Sajószentpéter és Berente elkerülője Kazincbarcika közelében. Egyrészről egy újépítésű 2x1 sávos, 10,61 kilométer hosszú elkerülő szakaszt épített fel a HE-DO és a Soltút Kft. konzorciuma a SWIETELSKY Magyarország Kft., a KM Építő Kft., a Colas Út Zrt., a Hódút Kft. és a Délút Kft. közreműködésével.
A közös hosszban számolva közel fél kilométernyi híddal (köztük Sajó-híddal) és két körforgalommal megépült pálya a 260-as út elnevezést kapta. Mindemellett a Sajó mentén árvízvédelmi funkciókat ellátó töltések korrekciója is megtörtént. A szakasz legjelentősebb műtárgyaként elkészült Sajó-hidat a Hódút Kft. alakította ki, a konzorcium tagjának alvállalkozójaként. A 164 méter hosszúságú átjáró háromnyílású öszvérszerkezetként épült meg, a kiszámíthatatlan vízjárású folyó felett, különleges technológiákat alkalmazva - minderről 2023. februárban részletes cikket is írtunk.
A SWIETELSKY Magyarország Kft. szintén a konzorcium - azon belül is Soltút egyik alvállalkozójaként vett részt a beruházás megvalósításában: a cég a 17-es kilométerszelvény után 350 méterrel kezdődő, és a 22-es kilométerszelvény 108 méteréig tartó közel 5 kilométeres szakaszt építette fel, többek között egy körforgalommal együtt.
Ahhoz, hogy az új 260-as út át tudja venni a Miskolctól Sajószentpéterig 2x2 sávos 26-os főútról érkező hatalmas forgalmat, Kazincbarcikából Múcsonyba egy külön alprojektben a STRABAG Építőipari Zrt. épített összekötő utat: a 2606-os út nyomvonalán változtattak, valamint burkolatát erősítették meg. Az utóbbit mintegy 1 kilométer hosszan, az előbbit pedig 705 méter hosszan; illetve két új körforgalom is épült a projektben.
A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közleménye szerint az elkerülő út megépítésére azért volt szükség, mert
a 26-os főút mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban fontos szerepet tölt be: amellett, hogy kapcsolatot létesít Miskolc-Bánréve között a magyar-szlovák határátkelő irányába, Miskolcot összeköti Kazincbarcika városával is.
A 26-os főút mellett az utóbbi években az M30 Miskolcig tartó szakasza is további jelentős forgalmat generál Szlovákia felé – szintén Bánrévén keresztül, illetve a már megépült Miskolc északi elkerülő I. és II. üteme az M30 autópályáról Bánréve felé irányuló forgalmat Miskolc belvárosától távol, a 306-os főúton vezeti, direkt kapcsolatot biztosítva az M30 autópálya és a 26-os főút között. Az így megnövekedett teher- és személyforgalom, valamint a gyorsabb és kényelmesebb közlekedés biztosítása tette indokolttá a kapacitásbővítést, a 2x1 sávos új elkerülő út megépítését.
Az átadón felszólalt Csepreghy Nándor, az ÉKM miniszterhelyettese. Kifejtette: célegyenesbe ért a gyorsforgalmi úthálózat elérhetővé tétele Magyarországon.
Aláhúzta: egy útátadás egyszerre fontos műszaki eredményt és egy szemléletet, messzebbre mutató szándékot is tükröz. 2010-ben azt a célt tűzték ki, hogy a fővárosban és nagyvárosokban hozzáférhető közszolgáltatásokat elérhetővé tegyék az ország minden lakója számára - emlékeztetett és hozzátette:
a kabinet olyan úthálózat-fejlesztésbe kezdett, mely minden településről fél órán belül elérhetővé teszi a gyorsforgalmi úthálózatot. Az elmúlt 12 évben ez mintegy 98 százalékban teljesült, és várhatóan 2026-ig a még hiányzó néhány település összeköttetése is kiépül.
Demeter Zoltán, a térség országgyűlési képviselője arról beszélt: a környéken élők számára ünnep a 26-os főút elkerülő szakaszának átadása. Emlékeztetett: a projekt a települést tehermentesíti az átmenő forgalomtól és ezzel gyorsabbá, biztonságosabbá teszi a közlekedést. Emellett élhetőbbé is teszi a várost, illetve árvízvédelmi szempontból is nagy jelentőségű - fejtette ki.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.