Szatmárnémeti és Óvári között 11 kilométer hosszú négysávos út épül; a másik oldalon az M3-astól Csengerig kiépülő M49-es lesz a folytatása.
A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) meghirdette a közbeszerzési eljárást a Szatmárnémetit Magyarországgal összekötő gyorsforgalmi út építésére - írta hétfőn az Economedia.ro román gazdasági portál.
A Mátészalka-Szatmárnémeti gyorsforgalmi út létesítéséről 2021-ben írt alá megállapodást Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Claudiu Nasui akkori román gazdasági, vállalkozási és idegenforgalmi miniszterrel.
A román fél által megépítendő Szatmárnémeti-Óvári út a kiírás szerint 11 kilométer hosszú, menetirányonként kétsávos lesz, két csomópont és két parkoló épül hozzá. Jelenleg a partiumi városnak a román-magyar határral való összekötését a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja, bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés.
A Szamos Expressz névre keresztelt gyorsforgalmi út Szatmárnémeti körgyűrűjéről indul és Óvárinál (Oar) éri el a román-magyar határt. Magyar oldalon Csengeren csatlakozik rá az M3-as autópályából leágazó, épülő M49-es autóútra, rákapcsolva ezáltal Szatmárnémetit az európai autópálya hálózatra.
A romániai közbeszerzések elektronikus rendszerében (SEAP) közzétett kiírás szerint a Szatmárnémeti-Óvári gyorsforgalmi utat két év alatt kell megépítenie a kivitelezőnek. A beruházás értéke 738-832 millió lej (57,8-65,1 milliárd forint) között mozog. A munkálatra jelentkező cégek március 14-éig nyújthatják be ajánlataikat.
Az Economedia.ro emlékeztet, hogy a Szatmár megyei kapcsolat mellett Bihar megyében is létesül egy új közúti kapcsolat Magyarországgal. A közeljövőben hirdetik meg a tendert a Nagyvárad-Arad gyorsforgalmi út kivitelezésére, mely Szalontánál éri el a magyar határt és csatlakozik az M44-es gyorsforgalmi útra. A beruházás Romániában egyedülálló módon a két megye - Bihar és Arad - közgyűlése közötti együttműködés révén valósul meg.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.