Készülnek a bácskai településtől az országhatárig futó M9 gyorsforgalmi út és egy új teherforgalmi határátkelőhely tervei.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából a RODEN Kft. és a FŐMTERV Zrt. készítheti el a Tompától az országhatárig határig futó, mintegy 7 km hosszú 2x2 sávos gyorsforgalmi út, valamint egy új teherforgalmi határátkelőhely terveit. Ez a két cég adta a legjobb ajánlatot az uniós közbeszerzési hirdetmény szerint, az M9 déli lekötése folytatásaként épülő út nyomvonalának kijelölésére, a környezetvédelmi engedélyek megszerzésére és a tanulmányterv elkészítésére.
Portálunk beszámolt róla, hogy tavaly októberben írták ki azt a közbeszerzési tendert, ami az M9 gyorsforgalmi út újabb szakaszának tervezésére vonatkozott. A 2023 októberében megjelent hirdetményben az alábbi szakaszok tervezéséről és az előírt dokumentáció elkészítéséről és engedélyek megszerzéséről volt szó:
A kiírásban ezek mellett még szerepelt, hogy megépülhet az 51-es főúthoz kapcsolódó bajai déli elkerülő és 2x2 sávosra bővíthetik 47-es út az algyői Tisza-hídját is.
Hazánk leghosszabb, mintegy 300 kilométer hosszú autópályája a jelenlegi, sugaras gyorsforgalmi utak között létesítene kapcsolatot. Eddig mintegy 20 kilométernyi szakasz készült el belőle.
Az M9-et a vidék körútjaként is nevezik, az országot nyugatról-keleti irányba átszelve Debrecen, Békéscsaba, Szeged, Pécs, Kaposvár, Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Körmend, Szombathely, Kőszeg városokat kötné össze.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.