Elkészült a Nagycenk-Kópháza-Harka külterületi úthálózat és biciklis útvonal, melyet a Duna Aszfalt és a Strabag kivitelezett.
Kerékpáros fejlesztés ért fontos mérföldkőhöz az ország észak-nyugati csücskében: a Fertő-tó és Sopron környezetében bruttó 300 millió forintból valósult meg a Nagycenket, Kópházát, és Harkát összekötő útberuházás. Az első két település szakaszain a STRABAG Építő Kft., Harkán pedig a Duna Aszfalt Zrt. dolgozott a közbeszerzési adatok szerint.
A 7 kilométeres útvonal közel 8000 embert köt össze, és részben az egykori műszaki határzár nyomvonala mellett vezet.
Mint Feldmann Zsolt államtitkár is rámutatott: a Vidékfejlesztési Programból közel 300 millió forinttal támogatott külterületi úthálózat fejlesztése nemcsak a térség mezőgazdasági termelőinek fontos, hanem egyben a Sopron környéki térség kerékpárút-hálózatának része lett.
A most megvalósult útvonal kapcsolódik a Lövő és Sopron közötti, 34 kilométeres útszakaszhoz, valamint ausztriai és rábaközi, nemzetközi kerékpárutakhoz teremt összeköttetést.
Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár a projekt kapcsán tartott keddi sajtótájékoztatón elmondta a régiót érintő fejlesztésekről: hogy Sopron és a Fertő-tó tágabb környezetében 300 kilométer kerékpározható út kijelölését tervezik. A táblákat ősz végére helyezi ki a közútkezelő.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.