A HE-DO a Magyar Közút megbízásából dolgozik a Heves vármegyei utak modernizálásán.
Mint korábban is megírtuk, 1984 után idén is Szilvásvárad ad otthont a négyesfogathajtó világbajnokságnak szeptember 4-8. között. Ennek kapcsán közel 22 kilométer hosszan újítja fel a HE-DO a Magyar Közút Nzrt. megbízásából:
A HE-DO honlapján közzétett tájékoztatóban beszámolnak: a munkálatok 2024. május 2-án kezdődtek el az aszfaltburkolat profilmarásával és az űrszelvényben lévő lombkoronák nyesésével, illetve a terelő út kátyúzásával. A profilmarást követően a szakaszos pályaszerkezet-cserék után a szakemberek több, mint 4 km-en megerősítik a burkolatot az ún. aszfalt kiegyenlítő réteg beépítéssel, majd a teljes szakaszon elkészítik az aszfalt kopóréteget.
Hangsúlyozzák: a 25-ös főút érintett szakaszán a 87-es vasútvonal három helyszínen külön szintben keresztezi a főutat.
„A vasút a főút felett mindhárom keresztezésben felüljárón került átvezetésre, ahol jelenleg nem biztosított a közúti űrszelvény előírt magassága. Ezeken a helyeken az út pályaszintjének süllyesztésével biztosítjuk a szükséges űrszelvény magasságát, valamint felújításra kerülnek a híd felmenő szerkezetei”
– részletezi a kivitelezés egyes munkafolyamatait Pintér Gábor, a HE-DO főépítésvezetője.
A főpálya mellett felújítják még a szakaszon található buszmegállók aszfaltburkolatát és az összes híd kopórétegét is. A vasúti hidak környezetében a pályaszint-süllyesztéses szakaszokon új folyókákat építenek és a szivárgó rendszert alakítnak ki – ez utóbbi két feladat az alvállalkozó KM Építő Kft. közreműködésével valósul meg.
A projekt érdekessége, hogy szintetikus szálkeverékkel megerősített aszfalt-keveréket használnak fel a kivitelezéshez. Ennek a technológiának a jellegzetessége, hogy az aszfalthoz nagy szakítószilárdságú szintetikus szálakat kevernek, ami többek között csökkenti a repedések kialakulásának esélyét is.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.