Immár a próbaterheléseken is túl van a Kalocsa és Paks között megépült átjáró: a kétnapos művelet szombati munkáihoz 20 darab 40 tonnás teherautót vonultatott fel a Duna Aszfalt.
Átesett a próbaterhelésen a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében megépült Kalocsa-Paks Duna-híd - derült ki az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményéből. A 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú építményről januárban írhattuk meg, hogy teljessé vált a pályalemeze, majd márciusban a hagyományos hordógurításra is sor került.
Ahogy azt korábbi cikkeinkben is jeleztük, az építmény két ártéri hídból és egy mederhídból tevődik össze. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot.
Az ÉKM szombati közleménye azt írja, a most lezárult projektelem pénteken kezdődött, amikor a bal- és jobb ártéri hidak tesztelését végezték el 8 darab egyenként 40 tonna súlyú teherautóval. Ettől is látványosabb volt a szombati esemény: ekkor egy egész napos projekt keretében a középső hídelemet képező mederhíd statikus és dinamikus próbája történt meg.
Magyarország legnagyobb, 440 méter hosszúságú extradosed hídszerkezetének próbaterheléshez 20 darab 40 tonnás járművet vonultatott fel a Duna Aszfalt.
Az ÉKM közleménye szerint a járművek számtalan alakzatban töltöttek el hosszú perceket. Eközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Többek közt a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját is vizsgálták.
Az előbbiekhez képest sokkal mozgalmasabb és rövidebb mérési esemény volt a dinamikus terhelés, mely során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel.
A Kalocsa-Paks Duna-híd és a hozzá kapcsolódó, összesen 14,3 kilométer hosszúságú út építésének műszaki átadás-átvételi eljárása május végén zárul, melyet rövid időn belül az átadó ünnepség követ.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.