Az M49-es második szakaszán 17,6 kilométert kell megépíteni, ezzel éri el a határt a gyorsforgalmi út.
Az európai tenderértesítőben kihirdették az M49-es gyorsforgalmi út második ütemére kiírt közbeszerzés eredményét. Az Ököritófülpös és Csenger közötti szakasz (képünkön zölddel), valamint a kapcsolódó Kocsord üzemmérnökség tervezési és kivitelezési feladatait a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. valósíthatja meg. A szerződés megkötésének időpontja 2024. június 21. volt a TED adatai szerint.
Ahogy az a korábbi cikkeinkből is kiderül, az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása az M3-as autópályát a román határnál fekvő Csengerrel köti össze: az M49-es a határ túloldalán fekvő Szatmárnémetihez - valamint a partiumi régióhoz - teremt gyorsforgalmi kapcsolatot.
A projekt első elemeként az M3-as és Ököritófülpös között a Duna Aszfalt Építő Zrt. 28,15 kilométer hosszú szakaszt kivitelez (a térképen pirossal), többek közt egy Kraszna-hidat is felépítve - erről legutóbb májusban számoltunk be részletesen. A román oldalon a magyar M49-es folytatásaként az Óvári-Szatmárnémeti szakasz épül ki 11 kilométeren, ehhez idén januárban hirdették ki a közbeszerzést.
A most szóban forgó második szakaszon 17,6 kilométernyi négysávos út jön létre. A TED szerint az értesítésben odaítélt összes szerződés értéke 141,9 milliárd forint. A hirdetményből az is kiderül, hogy 3 db különszintű és 4 db körforgalmi alcsomópont létesül.
A projekt tartalmazza ugyanakkor egy kétoldali tengelysúlymérőhely, valamit a magyar-román határon létrejövő közúti határátkelőhely kivitelezését is. Mindezeken túl megépül a Kocsord üzemmérnökség is, amelynek többek között egy irodaépület, egy műhely és egy sótároló is részét képezi majd.
A beruházásban 11 műtárgy is megépül, melyek felszerkezeti hossza 27 és 74 méter között váltakozik.
A hirdetményben külön megjelölik a Szamossályi településnek az M49-es gyorsforgalmi útba való bekötéséhez szükséges beruházást is.
Ennek során 1 kilométernyi meglévő országos közút burkolatszélesítése és megerősítése történik. Emellett megépül egy 330 méter szerkezeti hosszúságú (ortotróp pályalemezes, párhuzamos övű acél) gerendahíd a Szamos folyó felett.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.