2024.12.02, Hétfő
Felpörögtek a hídépítési munkák a keleti határnál épülő gyorsforgalmi úton

Felpörögtek a hídépítési munkák a keleti határnál épülő gyorsforgalmi úton

magyarepitok.hu

2024.05.09. 08:00 - Hegedűs Gergely

Az M3-astól Szatmárnémeti irányába épülő négysávos úton többek közt a Kraszna folyó áthidalását is meg kell oldania a Duna Aszfaltnak.

Hirdetés

Az első 15 km-es szakaszon lendületet vett a hídépítés az M49-es gyorsforgalmi út projektjén – értesült a magyarepitok.hu. Ahogy azt korábban is megírtuk, az M49-es út az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában jön létre az M3-as autópálya és a Szatmárnémeti közeli magyar-román határátkelőhely között. A fejlesztés most zajló első ütemét a Duna Aszfalt Építő Zrt. kivitelezi: ennek során 28,15 kilométer hosszan jön létre a gyorsforgalmi út első szakasza Mátészalka és Ököritófülpös között.

 

 

Értesülésünk szerint a 2024-es évben az első 15 km-es szakaszon a hídépítés terén jelentős előrehaladás történt: összesen kilenc műtárgyon kezdődtek meg a hídalapozási munkák a CFA fúrt cölöpözés által. Emellett folyamatosan halad a szerkezetépítés, a cölöpösszefogók, pillérek építése, és áprilisban megindultak a gerendázások is.

 

 

Már átlépték a Krasznát a hídépítők

Külön rákérdeztünk a szóban forgó szakaszon építendő Kraszna-híd munkálataira. A válasz szerint a folyót átívelő híd építése ütemezetten halad, jelenleg az E jelű hídfő cölöpözése készül, illetve az acél főtartók folyamatosan érkeznek, és zajlik az összehegesztésük, továbbá folyamatosan telepítik a segéd járomszerkezeteket.

 

 

A beszámolóban úgy fogalmaztak, hogy az építési munkákkal „átlépték” a Krasznát, és elindultak a humuszleszedési és altalaj stabilizálási munkák a 15+000-ás, illetve a 17+000-ás kilométerszelvények között is.

 

Elkezdték a terelő út építését Mátészalkánál

Az összegzés arra is kitért, hogy a hídépítés mellett a földműépítés is nagy erőkkel zajlik, emellett a közműkiváltásokat és a vízépítési munkákat végzik az átereszek, csatornák és szivárgók építése által.

 

 

A beszámoló különleges kihívásként beszámolt a 471-es út keresztezésénél épülő mátészalkai csomópont megépítéséről is. Ezt ugyanis csak úgy lehet kivitelezni, hogy közben a 471-es ide eső 900 méteres szakaszát elterelik. A terelőút kivitelezése a hozzá tartozó kerékpárúttal együtt már szintén megkezdődött. Az elkerülő út forgalomba helyezése után indulhat majd a mátészalkai csomópont és a B075 jelű híd építése.

A különszintű csomópontok közül eddig egyedül a Járminál tervezett csomópontnál indultak meg a munkák: itt már folyik a töltésépítés, a hozzá tartozó B017 jelű hídnál pedig már elkezdődött a tartópillérek zsaluzása, betonozása.

 

 

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.Építési és Közlekedési MinisztériumMátészalkaÖköritófülpösM49-esSzatmárnémeti

Hírlevél

Hirdetés