Az M6-os és az M8-as mintegy 27 kilométernyi szakaszán végeznek burkolatfelújítást, emellett számos csomópont, pihenő burkolatát is cserélik.
Bő egy éve, 2023 májusa óta tart az M6-os és az M8-as autópálya felújítása. A kivitelező SWIETELSKY Magyarország Kft. a vállalt határidőre, 2024 október végéig végez az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. beruházásában megvalósuló munkálatokkal.
A projekt az M6-M8 autópálya Érdi-tető – Dunaújváros közötti szakaszának nagykarbantartási, burkolatfelújítási munkálatait foglalja magában az M6-os esetében az 54+000 – 76 + 200 km szelvények között, míg az M8-ason a 73 + 750 – 78 + 300 km szelvények között.
Mint azt Kovács Tamás projektvezetőtől megtudtuk: a SWIETELSKY Magyarország Kft. feladatai közé tartozik még
A szerződés keretén belül összesen mintegy 820 000 nm-en újítják meg az autópályák, csomóponti ágak, pihenők és műtárgyak burkolatát. Ennek során 90 000 tonna aszfaltot építenek be.
A kivitelezési munkákat 2023 május elején kezdték meg, a tavalyi cél a 30%-os készültség elérése volt, ezeket a nagyvolumenű, kiépített forgalomtereléssel járó munkákat sikeresen teljesítette a cég. Év végéig megújult az M8 autópálya forgalomtól elzárt szakaszának nagy része, az M6-M8 autópálya csomópontja, a Szentmihályi pihenő mindkét oldala, a Dunaújvárosi komplex pihenő nagy része, 9 db aluljáró, illetve az M6 autópálya a 71+100 – 76+200 km szelvények között.
A téli leállás után 2024 áprilisában folytatták a nagyfelületű burkolatfelújítást. Eddig 230 000 m2 burkolatot újítottak fel, és már két csomópont – az Adonyi és a Dunaújváros-Észak csomópont teljes egészében megújult. (A fotók a Dunaújváros-Észak csomópont aszfaltozása, illetve az Adonyi csomópont burkolatmarási munkálatai közben készültek). Jelenleg a Dunaújváros Centrum csomópont és az Újvárosi komplex pihenő kivitelezésén dolgoznak a Pécs felé vezető oldalon. Ezt követően a Kulcsi csomópont térsége következik.
A projektvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a felújítás során főleg kopóréteg csere zajlik, azonban a műszakilag indokolt helyeken kötőréteg, illetve alapréteg cserére is sor kerül.
A projekt befejezéséig, október végéig részletes ütemtervvel rendelkezik a kivitelező cég. Forgalomterelési és műszaki megfontolásból 13 terelési stációra osztották az M6-os 22 kilométernyi szakaszát, ennek megfelelően haladnak az egyes részekkel.
A kivitelezési ütemeket és az ehhez szükséges ideiglenes forgalomelterelési terveket is a SWIETELSKY készíti, a megrendelő, mint közútkezelő jóváhagyásával.
„Az autópálya egy-egy szakaszát általában két forgalomterelési lépcsőben valósítjuk meg. Először a haladó és leálló sávok épülnek és az előző sávon megy a forgalom, majd a forgalomterelés „átfordításával” az előző sáv épül és az új haladósávon megy a forgalom.
A legnagyobb kihívás az, hogy forgalom alatt lévő autópályán dolgozunk, ami sokkal több kötöttséggel jár, mint egy hagyományos „zárt” munkaterület”
– tette hozzá Kovács Tamás projektvezető.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, tavasszal elkészült a SWIETELSKY Magyarország új aszfaltkeverő üzemegysége Székesfehérváron. A létesítmény lehetővé teszi a gazdaságosabb energiafelhasználással készülő melegaszfalt gyártását és az útfelújítások során felmart aszfalt 40 százalékos újrafeldolgozását.
A nagyteljesítményű telephely 210 tonna /óra kapacitással termel és teljes mértékben kiszolgálja a szóban forgó projekt aszfaltigényeit, biztos lábakra helyezve a kivitelezést. A 2023-as évi munkák kiszolgálását még az ugyanezen a telephelyen működő korábbi egységgel, az idei igényeket viszont teljes egészében az új üzemmel oldották és oldják meg.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.