Az M6-os és az M8-as mintegy 27 kilométernyi szakaszán végeznek burkolatfelújítást, emellett számos csomópont, pihenő burkolatát is cserélik.
Bő egy éve, 2023 májusa óta tart az M6-os és az M8-as autópálya felújítása. A kivitelező SWIETELSKY Magyarország Kft. a vállalt határidőre, 2024 október végéig végez az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. beruházásában megvalósuló munkálatokkal.
A projekt az M6-M8 autópálya Érdi-tető – Dunaújváros közötti szakaszának nagykarbantartási, burkolatfelújítási munkálatait foglalja magában az M6-os esetében az 54+000 – 76 + 200 km szelvények között, míg az M8-ason a 73 + 750 – 78 + 300 km szelvények között.
Mint azt Kovács Tamás projektvezetőtől megtudtuk: a SWIETELSKY Magyarország Kft. feladatai közé tartozik még
A szerződés keretén belül összesen mintegy 820 000 nm-en újítják meg az autópályák, csomóponti ágak, pihenők és műtárgyak burkolatát. Ennek során 90 000 tonna aszfaltot építenek be.
A kivitelezési munkákat 2023 május elején kezdték meg, a tavalyi cél a 30%-os készültség elérése volt, ezeket a nagyvolumenű, kiépített forgalomtereléssel járó munkákat sikeresen teljesítette a cég. Év végéig megújult az M8 autópálya forgalomtól elzárt szakaszának nagy része, az M6-M8 autópálya csomópontja, a Szentmihályi pihenő mindkét oldala, a Dunaújvárosi komplex pihenő nagy része, 9 db aluljáró, illetve az M6 autópálya a 71+100 – 76+200 km szelvények között.
A téli leállás után 2024 áprilisában folytatták a nagyfelületű burkolatfelújítást. Eddig 230 000 m2 burkolatot újítottak fel, és már két csomópont – az Adonyi és a Dunaújváros-Észak csomópont teljes egészében megújult. (A fotók a Dunaújváros-Észak csomópont aszfaltozása, illetve az Adonyi csomópont burkolatmarási munkálatai közben készültek). Jelenleg a Dunaújváros Centrum csomópont és az Újvárosi komplex pihenő kivitelezésén dolgoznak a Pécs felé vezető oldalon. Ezt követően a Kulcsi csomópont térsége következik.
A projektvezetőtől azt is megtudtuk, hogy a felújítás során főleg kopóréteg csere zajlik, azonban a műszakilag indokolt helyeken kötőréteg, illetve alapréteg cserére is sor kerül.
A projekt befejezéséig, október végéig részletes ütemtervvel rendelkezik a kivitelező cég. Forgalomterelési és műszaki megfontolásból 13 terelési stációra osztották az M6-os 22 kilométernyi szakaszát, ennek megfelelően haladnak az egyes részekkel.
A kivitelezési ütemeket és az ehhez szükséges ideiglenes forgalomelterelési terveket is a SWIETELSKY készíti, a megrendelő, mint közútkezelő jóváhagyásával.
„Az autópálya egy-egy szakaszát általában két forgalomterelési lépcsőben valósítjuk meg. Először a haladó és leálló sávok épülnek és az előző sávon megy a forgalom, majd a forgalomterelés „átfordításával” az előző sáv épül és az új haladósávon megy a forgalom.
A legnagyobb kihívás az, hogy forgalom alatt lévő autópályán dolgozunk, ami sokkal több kötöttséggel jár, mint egy hagyományos „zárt” munkaterület”
– tette hozzá Kovács Tamás projektvezető.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, tavasszal elkészült a SWIETELSKY Magyarország új aszfaltkeverő üzemegysége Székesfehérváron. A létesítmény lehetővé teszi a gazdaságosabb energiafelhasználással készülő melegaszfalt gyártását és az útfelújítások során felmart aszfalt 40 százalékos újrafeldolgozását.
A nagyteljesítményű telephely 210 tonna /óra kapacitással termel és teljes mértékben kiszolgálja a szóban forgó projekt aszfaltigényeit, biztos lábakra helyezve a kivitelezést. A 2023-as évi munkák kiszolgálását még az ugyanezen a telephelyen működő korábbi egységgel, az idei igényeket viszont teljes egészében az új üzemmel oldották és oldják meg.































Városi útszakasz kap teljes rekonstrukciót.
Nem csupán autóútként, hanem zöld közterületként is működik majd átalakulását követően a Jókai Mór utca a következő években.