A HE-DO mintegy 22 kilométer hosszan dolgozott a 25-ös és a 2506-os utakon a Magyar Közút beruházásában, melyhez alvállalkozóként a KM Építő is hozzájárult.
1984 után idén is Szilvásvárad ad otthont a négyesfogathajtó világbajnokságnak szeptember 4-8. között. Ennek kapcsán közel 22 kilométer hosszan újította fel a HE-DO a Magyar Közút Nzrt. megbízásából és a KM Építő Kft. alvállalkozásával Felnémettől egészen Szilvásváradig, több mint 3 milliárd forint értékben:
a 25-ös főutat a 19+745-27+668 km szelvények között,
illetve a 2506-os jelű Szarvaskő-Vadna összekötő utat a 0+000-13+635 km szelvények között.
Szeptember 3-án délután ünnepélyesen átadták az elkészült szakaszokat, melyeken május 3-án rajtolt el a munka. A Heves vármegyei építkezések több részletéről is beszámoltunk: legutóbb a vasúti hidak alatti utakhoz és a buszmegállókhoz kapcsolódó munkákról.
De korábban többek között a munka során felhasznált különleges aszfaltkeverékről is írtunk egy átfogó jellegű beszámolóhoz kapcsolódva: a teljes szakaszon az aszfaltkeverékhez nagy szakítószilárdságú szintetikus Forta-Fi szálkeveréket használt fel a kivitelező. Ez az aszfaltkeverékek megerősítésére szolgál, növeli a burkolat élettartalmát, merevségét és fáradási idejét.
A felújítási munkák részeként a szakemberek gondoskodtak a meglévő burkolat profilmarásáról, a szükséges helyeken a teljes pályaszerkezet cseréjéről, összesen 6800 négyzetméternyi felületen, a végső fázisban pedig a teljes felületen aszfalt kopóréteg és új padka épült.
Összesen 23 ezer tonna aszfaltot építettek be a munkálatok során. A burkolaton kívül is számos fejlesztés zajlott, sor került új tartós burkolati jelek festésére és a hidak környezetében a KRESZ táblák cseréjére is. A beruházás keretein belül új technológiai megoldásokat is alkalmaztak a szakemberek - derül ki a Magyar Közút sajtóközleményből.
Az ünnepélyes átadó eseményen Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára, Pajtók Gábor és Horváth László országgyűlési képviselők, illetve Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese tartott beszédet. Az ünnepélyes szalagátvágáson velük együtt részt vett még a HE-DO képviseletében Dobróka Tamás tulajdonos, Szabó Zoltán a Magyar Közút Heves vármegyei igazgatója és Cseri Dávid, a szilvásváradi Állami Ménesgazdaság igazgatója is.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.