A HE-DO és a Colas generálkivitelezésében egy 4,5 kilométeres elkerülő jött létre a 2406-os Szurdokpüspöki-Gyöngyös összekötő út és a 3-as főút között kapcsolatot teremtve.
Gyöngyös mellett december 20-án átadták a gyöngyösi elkerülő út projektjét. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) átfogó beruházásának különböző részeit a HE-DO és a Colas Út Építőipari Zrt. alkotta konzorcium kivitelezte.
A projektben egy 4,5 kilométeres elkerülő jött létre a 2406-os Szurdokpüspöki-Gyöngyös összekötő út és a 3-as főút között kapcsolatot teremtve.
A pénteki eseményen Nyul Zoltán, az ÉKM magasépítésért felelős helyettes államtitkára; Horváth László országgyűlési képviselő és Szókovács Péter, Gyöngyös polgármestere is részt vett.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása 2022. májusban indult, az I. ütem során során felújították a 2406-os szurdokpüspöki úttól kezdődő csaknem 3 km hosszú elkerülő szakaszt, amely 15 évvel ezelőtt épült meg egy félbehagyott beruházásban. A burkolat felújítása mellett a Tarján patak feletti műtárgy felszerkezetének átépítése is megtörtént.
Ahogy azt legutóbbi riportunkban is jeleztük, különleges kihívást jelentett a kivitelezésben, hogy az I. ütemben zajló útfelújítás során kiderült, a korábban kivitelezett útnak nincs megfelelő teherbírása, ezért áttervezés után az egész utat elbontották, és az alapjaitól kezdve újjáépítették.
A beruházás folytatásaként a 3. sz. főútig megépült a gyöngyös nyugati elkerülő út kétsávos kialakítású II. üteme, mintegy 1,5 km hosszon - ez a szakasz új útként valósult meg.
Szintén a projekt részét képezte Gyöngyös belterületének fejlesztése, amely egy korábbi ütemben, már tavaly elkészült. Ebben számos utcát érintő burkolatfelújítás mellett többek közt egy csomópont is átépült, több helyen parkolók és kanyarodó sávok létesültek, és egy új körforgalmú csomópont és egy buszöböl is épült. Mindezeken túl a 2406-os úton (Gyöngyös, Vachott Sándor utca) a Nagy-patak feletti híd teljes felszerkezetét kicserélték.
A beruházás II. ütemében megépült 1,5 kilométeres új útszakaszon összesen három körforgalom épült. Az első a 3-as főút, a 3203-as jelű út, és az elkerülő út csomópontjába. A 3-as főúton az irányított áthaladású turbó körforgalmú csomópont révén dinamikusabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés. Ezek mellett megerősítették és kiszélesítették az útburkolatot, illetve megvalósult egy tengelysúlymérő hely is.
A második körforgalom a Déli Külhatár út és a 3203-as út csomópontjában épült meg, a harmadik pedig az elkerülő úton, amelynek déli és északi ága a távlati fejlesztési területeknek biztosít kapcsolatot.
A beruházás keretében az új építésű II. ütemben két patakhíd is létesült: egy 12 méter támaszközzel a Tarján-patak felett és egy 15 méter támaszközű a Gyöngyös-patak felett.
A projekt során továbbá a 3. sz. főúton található Nagy-patak híd is megújult, melyen szigetelés- és burkolatcsere is történt. Itt a felszerkezet javítása mellett új szegélyek is kiépültek.
Megépült továbbá két keresztező földút is a Gyöngyös-Rédei víztározó déli részénél 182 méter hosszban, valamint két párhuzamos földút 325 méter hosszban, ami az ingatlanok megközelítését szolgálja.
A pénteki átadó eseményen Nyul Zoltán az ÉKM magasépítésért felelős helyettes államtitkára emlékeztetett: az elkerülő első üteme már 15 éve elkészült, ám a most megvalósult második ütem és a hozzá kapcsolódó fejlesztések tették lehetővé annak tényleges használatba vételét. Hangsúlyozta, végre valóban sikerült biztosítani a város elkerülésének lehetőségét, emellett a beruházás annak élhetőbbé tételéhez is hozzájárult a forgalom- és zajterhelés csökkenésén keresztül.
Horváth László, a térség országgyűlési képviselője felidézte, a 2000-es évek elején adták át az első 3 kilométert. A most átadott beruházás közben azonban kiderült, hogy a korábban elkészült szakasznak hiányzott az alapja. "Az előírások szerint 60 centiméter vastagságú út így helyenként alig volt 6 centiméter" - közölte. "Köszönet illeti a kormányt, hogy az elmúlt 3 évben mintegy 10 milliárd forintot biztosított a Gyöngyöst érintő úthálózat fejlesztésére és hogy a 15 évvel ezelőtti mulasztás közel 3 milliárd forintos árát is megfizette" - tette hozzá.
A tavalyi mennyiséget is túlszárnyalva idén több mint 5 millió négyzetméternyi felület újult meg; a munkák közel fele az M3-ason zajlott.
A KM Építő Kft. kivitelezésében 2025 első negyedévében elkezdődhet a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő szerkezet korszerűsítése.