A társaság által üzemeltetett úthálózat 46 százaléka fiatalodott meg, vagyis kapott új burkolatot.
2022. szeptember 1. óta az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kezelt utak 46 %-a újult meg. Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása 2023-ban kezdődött.
"A Magyar Állammal kötött szerződésünk alapján az általunk kezelt 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út burkolatának műszaki paramétereit mindenhol azonos műszaki szintre kell hoznunk. Ezzel a feladattal 2025. augusztus 31-ig kell végeznünk"
– olvasható az MKIF oldalán.
A szintrehozás 538 kilométert, a főpálya 43 %-át jelenti. A szintrehozással nem érintett szakaszon is végeztek nagyfelületű burkolatcserét ott, ahol ezt a közlekedés biztonsága indokolta.
2023-ban az MKIF üzemeltetésébe tartozó gyorsforgalmi utak 19%-a újult meg 3,6 millió négyzetméteren, Mint azt korábbi cikkünkben írtuk, 2024-ben a főpálya újabb 27 %-a kapott új burkolatot a régi tönkrement, elöregedett aszfaltréteg helyett, mintegy 5,1 millió négyzetméteren.
Az Országos Közúti Adatbank (OKA) hivatalos adatai szerint, a koncesszió indulása, 2022. szeptember 1. és 2024. szeptember 1. közötti két évben, 46%-ban megújultak útjaink.
A legrégebben átadott utak közül az M1-es, M3-as és az M7-es esetében sikerült a legnagyobb előrelépést elérni. Ezeknél a sztrádáknál nem volt ritka a 15-20, sőt néhol 27 éves burkolat sem. Emiatt főleg az M3-as esetében, sokszor több rétegben kellett cserélni a rétegeket. Olykor a szerkezeti részekig is le kellett menni a felújítás során. Ez alatt a két esztendő alatt, a burkolat életkora az M1-en 68 %-ban, az M3-on 36 %-ban, az M7-en pedig 54 %-ban újult meg.
Facebook - MKIF Zrt. - Az üzemeltetésre átvett pályák burkolatának életkora - 2022.09.01. |
Facebook - MKIF Zrt. - A pályák burkolatának életkora 2 évvel később - 2024.09.01. |
A szintre hozás és a közlekedésbiztonsági burkolatfelújítások mellett, a balesetek, tűzesetek miatti burkolatkárosodások helyreállításai is a folyamatos ellátási feladatok közé tartozott, hogy továbbra is biztosítani tudják a közlekedők számára a biztonságos utazás lehetőségét.
„2025-ben folytatjuk a megkezdett munkálatokat, a tervek szerint a kezelésünkbe tartozó úthálózat további 16 %-át szeretnénk megfiatalítani”
– közölte a társaság.
Az elmúlt évtizedben sokszorosára nőtt a forgalom és a pályák áteresztőképessége már nem mindenhol és nem mindig képes kezelni azt. Terveik szerint 2025 őszén az M1-es bővítésével egy 10 éves, 4000 milliárd forint összértékű fejlesztési időszak indul el, 2034-ig pedig 299 km pályát bővítenek (M1, M3, M7) és építenek 279 km új sztrádát is.
A HE-DO és a Colas generálkivitelezésében egy 4,5 kilométeres elkerülő jött létre a 2406-os Szurdokpüspöki-Gyöngyös összekötő út és a 3-as főút között kapcsolatot teremtve.
A tavalyi mennyiséget is túlszárnyalva idén több mint 5 millió négyzetméternyi felület újult meg; a munkák közel fele az M3-ason zajlott.