A társaság által üzemeltetett úthálózat 46 százaléka fiatalodott meg, vagyis kapott új burkolatot.
2022. szeptember 1. óta az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kezelt utak 46 %-a újult meg. Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása 2023-ban kezdődött.
"A Magyar Állammal kötött szerződésünk alapján az általunk kezelt 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út burkolatának műszaki paramétereit mindenhol azonos műszaki szintre kell hoznunk. Ezzel a feladattal 2025. augusztus 31-ig kell végeznünk"
– olvasható az MKIF oldalán.
A szintrehozás 538 kilométert, a főpálya 43 %-át jelenti. A szintrehozással nem érintett szakaszon is végeztek nagyfelületű burkolatcserét ott, ahol ezt a közlekedés biztonsága indokolta.
2023-ban az MKIF üzemeltetésébe tartozó gyorsforgalmi utak 19%-a újult meg 3,6 millió négyzetméteren, Mint azt korábbi cikkünkben írtuk, 2024-ben a főpálya újabb 27 %-a kapott új burkolatot a régi tönkrement, elöregedett aszfaltréteg helyett, mintegy 5,1 millió négyzetméteren.
Az Országos Közúti Adatbank (OKA) hivatalos adatai szerint, a koncesszió indulása, 2022. szeptember 1. és 2024. szeptember 1. közötti két évben, 46%-ban megújultak útjaink.
A legrégebben átadott utak közül az M1-es, M3-as és az M7-es esetében sikerült a legnagyobb előrelépést elérni. Ezeknél a sztrádáknál nem volt ritka a 15-20, sőt néhol 27 éves burkolat sem. Emiatt főleg az M3-as esetében, sokszor több rétegben kellett cserélni a rétegeket. Olykor a szerkezeti részekig is le kellett menni a felújítás során. Ez alatt a két esztendő alatt, a burkolat életkora az M1-en 68 %-ban, az M3-on 36 %-ban, az M7-en pedig 54 %-ban újult meg.
Facebook - MKIF Zrt. - Az üzemeltetésre átvett pályák burkolatának életkora - 2022.09.01. |
Facebook - MKIF Zrt. - A pályák burkolatának életkora 2 évvel később - 2024.09.01. |
A szintre hozás és a közlekedésbiztonsági burkolatfelújítások mellett, a balesetek, tűzesetek miatti burkolatkárosodások helyreállításai is a folyamatos ellátási feladatok közé tartozott, hogy továbbra is biztosítani tudják a közlekedők számára a biztonságos utazás lehetőségét.
„2025-ben folytatjuk a megkezdett munkálatokat, a tervek szerint a kezelésünkbe tartozó úthálózat további 16 %-át szeretnénk megfiatalítani”
– közölte a társaság.
Az elmúlt évtizedben sokszorosára nőtt a forgalom és a pályák áteresztőképessége már nem mindenhol és nem mindig képes kezelni azt. Terveik szerint 2025 őszén az M1-es bővítésével egy 10 éves, 4000 milliárd forint összértékű fejlesztési időszak indul el, 2034-ig pedig 299 km pályát bővítenek (M1, M3, M7) és építenek 279 km új sztrádát is.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.