Az új ivóvíz- és öntözővíz vezetékek kiépítése, valamint a csapadékvíz-elvezetés korszerűsítése mellett az út- és járdaburkolatok teljes cseréje is megtörtént.
Jócskán a határidő előtt fejezték be a HE-DO szakemberei a pesti belvárosban a Csengery utca felújítását – derült ki a kivitelező vállalat honlapján. A Terézvárosi Vagyonkezelő Nonprofit Zrt. beruházásában alvállalkozóként a KM Építő Kft. is részt vett.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a Terézvárosban található utca két ütemben újult meg:
A HE-DO beszámolója szerint a most szóban forgó szakasz teljes körű átalakításon ment keresztül. Az új ivóvíz- és öntözővíz vezetékek kiépítése, valamint a csapadékvíz-elvezetés korszerűsítése mellett az út- és járdaburkolatok teljes cseréje is megtörtént.
A környék zöldfelületei jelentősen bővültek, zöld szigetek, új fák és növények telepítése történt, melyek nemcsak vizuálisan gazdagítják a teret, hanem hozzájárulnak a fenntarthatósághoz is.
A beszámolóban hangsúlyozták, a projekt legfontosabb eredményei közé tartozik a zöld infrastruktúra kiépítése, amely jelentős mértékben hozzájárul a hősziget-hatás mérsékléséhez és a levegő minőségének javításához. Az új utcabútorok, a díszburkolatok és az új forgalomtechnikai megoldások a közlekedés kényelmét és biztonságát egyaránt szolgálják.
A fejlesztés egyik különlegessége, hogy a Terror Háza Múzeum melletti járdaszakaszon természetes vágott és lángolt felületű bazalt burkolatot alkalmaztak, amely harmonizál az épület stílusával, emelve a környezet esztétikai értékét.
Zárásként kiemelték, a felújítás sikeres befejezése egy újabb mérföldkővé vált a „Terézváros 2030 Program” keretében zajló városfejlesztési törekvésekben.
A KM Építő Dunaharaszti önkormányzatának megbízásából a Magyar Közúttal együttműködve végezte el a feladatot.
Miközben más iparágakban leépítenek, a SWIETELSKY Magyarország Kft.-nél a jövőben gondolkodnak: új keverőtelep építésével, innovatív megoldásokkal és a multinacionális cégcsoport tudásbázisával készülnek a piaci lehetőségekre. Hegyi Zoltán ügyvezető igazgató szerint ugyanakkor az egész hazai útépítésre igaz, hogy nagyobb innovációs potenciál rejlik benne, mint amennyit jelenleg ki tudunk használni.