A HE-DO befejezte a kivitelezési munkákat a Csengery utca I. építési szakaszán – értesült a magyarepitok.hu.
A főváros VI. kerületben a Csengery utcában, a Szondi utca és Aradi utca közötti szakaszon a munkálatok szeptember végén indultak. A projektben a belvárosi utca útpályája és járdája is megújult, ugyanakkor jelentős zöld felületek jöttek létre.
A beruházásban a szakemberek a régi, 10 méter széles kockakő útburkolatot és a kétoldali aszfalt járdát elbontották és újjáépítették. Az útpálya 3,5 méterre szűkült, cserébe az egyik oldalon 45 fokos, a másik oldalon párhuzamos parkolósáv épült ki zöld szigetekkel.
Az új út a kockakőt leváltva aszfalt burkolatot kapott, ugyanakkor az újrafelhasználás jegyében a kockakövek nagy részét a parkoló sávokba építették vissza. A régi, nyomvonalakkal tarkított aszfaltos járdák helyére térkő burkolat került.
A fejlesztés további fontos elemeként a megújult utcában 20 darab oszlopos platánfát, valamint közel 1700 bokrot és cserjét ültettek ki a kockakő burkolat helyén újonnan létesített zöld szigetekbe. A növények jólétéről vezetékes öntöző rendszer és speciális ültetőközeg gondoskodik a belvárosi környezetben. A szigetekbe ültetett növényeket díszkerítés óvja a közlekedőktől, kutyáktól.
Mindezeken túl új padok, hulladékgyűjtő edények, kutyapiszok gyűjtő edények, kutyaitatóval ellátott ivókutak és virágládák fokozzák az utca komfortszintjét. A gyalogosokat pollerek védik a járművektől a csomópontok környezetében.
Bár a legtöbben csak a tereléseket és burkolatcserét látják, az MKIF Zrt. munkája autópályáink kezelésében ennél jóval sokrétűbb. Az üzemeltetés léptékéről és feladatairól Tóth János üzemeltetési koordinációs igazgatóval beszélgettünk.
Az újszerű zsalurendszer lehetővé teszi a pályalemez áttörésmentes betonozását: amellett, hogy a szerkezet minőségét javítja, jelentősen csökkenti az építési időt és minimalizálja a forgalmi fennakadásokat.