A HE-DO befejezte a kivitelezési munkákat a Csengery utca I. építési szakaszán – értesült a magyarepitok.hu.
A főváros VI. kerületben a Csengery utcában, a Szondi utca és Aradi utca közötti szakaszon a munkálatok szeptember végén indultak. A projektben a belvárosi utca útpályája és járdája is megújult, ugyanakkor jelentős zöld felületek jöttek létre.
A beruházásban a szakemberek a régi, 10 méter széles kockakő útburkolatot és a kétoldali aszfalt járdát elbontották és újjáépítették. Az útpálya 3,5 méterre szűkült, cserébe az egyik oldalon 45 fokos, a másik oldalon párhuzamos parkolósáv épült ki zöld szigetekkel.
Az új út a kockakőt leváltva aszfalt burkolatot kapott, ugyanakkor az újrafelhasználás jegyében a kockakövek nagy részét a parkoló sávokba építették vissza. A régi, nyomvonalakkal tarkított aszfaltos járdák helyére térkő burkolat került.
A fejlesztés további fontos elemeként a megújult utcában 20 darab oszlopos platánfát, valamint közel 1700 bokrot és cserjét ültettek ki a kockakő burkolat helyén újonnan létesített zöld szigetekbe. A növények jólétéről vezetékes öntöző rendszer és speciális ültetőközeg gondoskodik a belvárosi környezetben. A szigetekbe ültetett növényeket díszkerítés óvja a közlekedőktől, kutyáktól.
Mindezeken túl új padok, hulladékgyűjtő edények, kutyapiszok gyűjtő edények, kutyaitatóval ellátott ivókutak és virágládák fokozzák az utca komfortszintjét. A gyalogosokat pollerek védik a járművektől a csomópontok környezetében.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.