Zalaegerszeg dimbes-dombos peremkerületében, Zalabesenyőn átfogó, közműkiváltással egybekötött útfejlesztés indul.
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata közbeszerzési eljárást folytatott le, hogy fejlessze a peremkerületben lévő déli átkötő útját, a csatlakozó alárendelt utak felújításával és közműkiváltással együtt. A közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint a beruházás kivitelezésével a Horváth-Ép Közmű- Út- és Mélyépítő Kft.-t bízták meg.
Hatszáz éven át őrizte közigazgatási önállóságát az őskor óta lakott Zalabesenyő, míg aztán a közeli Zalaegerszeg terjeszkedésével 1958-ban a nagyvároshoz csatolták. A nyugodt, falusias légkörű településrészen átfogó projekt valósulhat meg a déli átkötő- és annak három csatlakozó útjának felújításával.
A munkálatokkal érintett szakasz kiinduló pontja az 7401. jelű Zalaegerszeg-Nova összekötő út 4+525 km szelvénye lesz, a végpontja a Bak-Zalaegerszeg közötti 7410-es út 8+750km szelvénye. A projekt keretében felújítják a csatlakozó alárendelt három utcát - Gálafeji, Lukahegyi, Fagyal - is. A munkálatok összesen 2745 méternyi út, 14875 négyzetméterét érintik.
A Horváth-Ép szakembereinek a geotechnikai szakvélemény alapján megjelölt szakaszokon újjá kell építeniük a teljes pályaszerkezetet, mert jelenleg azok alépítményei nem megfelelő teherbírásúak. Ezenkívül a munkálatokkal érintett utak esetében: kiszélesítik a közlekedési folyosókat és megerősítik azok burkolatát.
A projekt keretében a 0+478-0+640 km szelvények között a kedvezőtlen helyrajzi és magassági vonalvezetés miatt útkorrekció is megvalósul.
A kivitelezői feladatok között szerepel egy 75 méter hosszú gabion támfal építése, amely a 0+735-0+810 km szelvények közötti meredek rézsű megtámasztását szolgálja majd. A falrendszer magassága egyes szakaszon 2,5 méter lesz.
A megrendelő kérésére 8 centiméteres kiemeléssel térburkolatú forgalomcsillapító sziget épül, az 1+963 km szelvényben, ezzel a megoldással igyekeznek a járművek sebességét csökkenteni.
A Hegyi út északi oldalán a járdát teljesen megújítják 153 méter hosszan.
Az útépítési munkálatok elkezdését megelőzi az átkötő út 0+570 – 0+945 km szelvényei közötti ivóvízvezeték kiváltása 376 méteren, ugyanezen a helyszínen át- és kiépítik a szennyvíz-bekötéseket is.
A kivitelezővel kötött szerződésben az átfogó projekt megvalósítására 180 napot jelöltek meg. Ennek során közel 2800 méternyi útszakasz újul meg, helyenként a pályaszerkezet teljes cseréjével, 33 753 köbméter aszfalt bedolgozásával, tovább megépül egy 75 méter hosszú támfal is.
A szatmári térség gyorsforgalmi bekötését megteremtő projektben mind a pályaszerkezet, mind a hidak építését tekintve a kitűzött célok fölött teljesített a Duna Aszfalt Építő Zrt. 2024-ben.
Még a tervezési szakaszban társadalmi egyeztetést tartottak, aminek megfelelően a 3111-es út és a meglévő 31-es főút közötti szakaszra alternatívákat megoldásokat dolgoznak ki.