2025.04.16, Szerda
Az alapoktól újul meg az M1-M0 csomópont
Fotók: MKIF Zrt.

Az alapoktól újul meg az M1-M0 csomópont

MKIF Zrt.

2025.04.15. 10:22 - Kolinek Nóra

A bontás során kiderült, hogy a közel 30 éves útalap teherbírása és vízelvezetése nem megfelelő, így teljes pályaszerkezet-csere kezdődött az MKIF Zrt. kivitelezésében.

Hirdetés

Részletes tájékoztatást adott ki az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az M1-M0 csomópontban zajló munkálatokkal kapcsolatosan.

A közlemény elején kiemelik, hogy az egyik legforgalmasabb szakaszról van szó, mely az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott, ennek ellenére tönkrement. A fúrásos mintavételek alapján megállapítható volt, hogy a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem megfelelő.

Fotók: MKIF Zrt.

A megoldás:

• másfél méter mélységben kell 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontani és újraépíteni a pálya teljes szerkezetét;

• teljes útpályaszerkezet cserét végeznek 14600 négyzetméteren;

• új vízelvezető rendszert építenek;

• helyreállítják a csomópont teherbírását;

• a jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren;

• összesen 7 rétegben kell cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét.

Az M1 bővítése előtt elengedhetetlen a csomópont megerősítése

Hangsúlyozzák, hogy idén indul az M1-es bővítése, addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja.

Az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb idejű a korlátozás – tették hozzá. 

A 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a szakemberek védelme érdekében betonelemekkel védik, ezek mozgatása is időigényes folyamat.

A torlódások, ill. dugók kialakulásának megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez viszont a rendelkezésre álló pálya keresztmetszetben nem lehetséges, mivel így a szükséges-, tervezett beavatkozások nem végezhetők el a fennmaradó helyen.

A beavatkozásokat csak két ütemben lehet elvégezni, így a forgalom ütemenként csak 1 sávon haladhat, illetve a munkavégzés kb. 1,5 sávon lehetséges egy időben. Az ütemek közé azért nem lehetséges szünetet tervezni, mert úgy tovább tartana munka, és kétszer is zárni kellene a csomópontot.

A szakemberek hétvégi munkavégzéssel, ütemesen haladnak a feladattal. 

ÚtépítésMKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.M0-ásM1-es autópályaútfelújítás

Hírlevél

Hirdetés