A bontás során kiderült, hogy a közel 30 éves útalap teherbírása és vízelvezetése nem megfelelő, így teljes pályaszerkezet-csere kezdődött az MKIF Zrt. kivitelezésében.
Részletes tájékoztatást adott ki az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az M1-M0 csomópontban zajló munkálatokkal kapcsolatosan.
A közlemény elején kiemelik, hogy az egyik legforgalmasabb szakaszról van szó, mely az elmúlt években többször is új burkolati rétegeket kapott, ennek ellenére tönkrement. A fúrásos mintavételek alapján megállapítható volt, hogy a mélyebb, szerkezeti részekkel is gond lehet. A bontási munkák során beigazolódott, hogy az 1994-ben készült szakaszon nagyon rossz az útalap minősége: sem a teherbírása, sem a vízelvezetése nem megfelelő.
A megoldás:
• másfél méter mélységben kell 1000 méter hosszan, három sávban (belső, külső, leállósáv) 15-16 méter szélességben visszabontani és újraépíteni a pálya teljes szerkezetét;
• teljes útpályaszerkezet cserét végeznek 14600 négyzetméteren;
• új vízelvezető rendszert építenek;
• helyreállítják a csomópont teherbírását;
• a jelenlegi 14 cm-es burkolatréteg helyett dupla vastag, 28 cm-es aszfaltréteget terítenek le teljes szélességben, 14000 négyzetméteren;
• összesen 7 rétegben kell cserélni, újraépíteni az út teljes szerkezetét.
Hangsúlyozzák, hogy idén indul az M1-es bővítése, addigra ennek a csomópontnak rendben kell lennie, hogy a nagy forgalmat elbírja.
Az előre nem látott és most feltárt problémák, valamint a technológiai idők miatt az átlagosnál hosszabb idejű a korlátozás – tették hozzá.
A 7 különböző réteg lefektetésének technológiai ideje van, három sávot kell teljesen felújítani úgy, hogy a forgalom legalább egy sávon haladhasson. A terelést, a munkaterület és a szakemberek védelme érdekében betonelemekkel védik, ezek mozgatása is időigényes folyamat.
A torlódások, ill. dugók kialakulásának megelőzése két forgalmi sáv fenntartásával lenne biztosítható, ez viszont a rendelkezésre álló pálya keresztmetszetben nem lehetséges, mivel így a szükséges-, tervezett beavatkozások nem végezhetők el a fennmaradó helyen.
A beavatkozásokat csak két ütemben lehet elvégezni, így a forgalom ütemenként csak 1 sávon haladhat, illetve a munkavégzés kb. 1,5 sávon lehetséges egy időben. Az ütemek közé azért nem lehetséges szünetet tervezni, mert úgy tovább tartana munka, és kétszer is zárni kellene a csomópontot.
A szakemberek hétvégi munkavégzéssel, ütemesen haladnak a feladattal.
A Hódút által kivitelezett 32,3 km-es szakasz egy átfogó beruházássorozat záróakkordjaként valósult meg.
A tervek szerint az új nyomvonal tehermentesítené a települést a közlekedési torlódásoktól, és javítaná a térség közlekedését.